Wednesday, February 21, 2007

وفيشت الهوامش



نياهههههههههههههههههههها
عقبال عندكم كده اما تفيشوا
ولمن لا يعرف التفيييش فهو سيادتك صحفية الحالة الجنائية ,اللي هي بالبلدي الفيش والتشبيه
تقولي سموها فيش ليه اقولك والنبي ياخويا ماعرف
انا رحت الصبح علي القسم علشان اعملها
وعلي فكرة انا بحب اروح القسم اوي مع اني ما روحتش غير مرة قبل كده علشان استخرج البطاقة الانتخابية
والحمد لله مطلعتهاش
ودي المرة التانية
اصلي بحس اني رافت الهجان في الموساد الاسرائيلي
بيجيلي احساس اني في مقر الاعداء
المهم توكلت علي الله وشديت علي القسم الساعة تسعة الصبح,علي الريق كده
هي الوصفة كده لازم علي الريق
المهم رحت وانا داخل لقيت اخ مش عارف بقي هو ايه شغلته بيقولي ايوه يا كابتن
كابتن يا فتاح عليم يا رزاق يا كريم
هانبدا بمشكلة ,معلش بقي عديها يا مان لسه اليوم طويل
كابتن كابتن مش مهم,قلتله عاوز اعمل فيش
قاللي اشتريته
قلتله اشتريت ايه ياعم بقولك انا عاوز اعمله
قالي روح اشتريه من البوسطة
اوففففففففففففففففففففففف
ماشي
رحت البوسطة
عاوز فيش لو سمحت
قاللي مفيش غير عادي
قلتله هو فيه عادي ومش عادي,سوبر كومبو يعني ولا ايه
قالي لا فيه مستعجل بس خلص,هات ياعم العادي وخلاص
رجعت للراجل اللي طلع عسكري
قلتله وبعدين,قاللي تجيب طوابع شرطة من القسم جوه,دخلت لقيت واحد سبحان الله عنده فراسة
لقاني طالع السلم قاللي هنا اهه - نظرتهم ثاقبة فعلا-المهم اخدت الطوابع ولصقتهم علي الفيش
ورحت بقي علي باب كده جنب القسم هو ده اللي فيه التفييش
قالو صور البطاقة,صورت البطاقة والراجل بتاع المكتبة اداني ورقة كده مالهاش لزمة
ضحك عليا وخلاص
المهم مليت الورقة ودخلت ,علشان اتفاجا بطابووووووووووووووووووووووووور
الله الله ,مصر كلها بتفيش ,قلت عادي مش مشكلة هاتعدي المحاضرة لسه الساعة 11 هالحق ان شاء الله
وبدات رحلة المتاعب,اول نص الساعة الطابور متحركش خطوة,وبعدين بدات تندع
وانت واقف ممكن تلاقي واحد جايب عسكري وتعدي كل الطابور ودخل خلص ومشي
وواحد باعته الباشا النايب-اللي هو نائب المأمور-دخل برضو وخلص
وواحد ادي الموبايل بتاعه للموظف ومش عارف مين كلمه راح مخلص مع انه والله كان شكله مسجل خطر
وكان واخد حوالي خمس ست غرز كده بس عادي مش مشكلة
النيلة بقي اني لما قربت من الشباك كان فيه واحد دخل برضو من غير دور,الازمة مش في كده ,الازمة سيادتك انه تبع قسم العاشر من رمضان
يعني تبع محافظة الشرقية,يعني مينفعششششششششششششششششششششش
بس بما ان اخو جنابه كان شغال في القسم مش عارف شغال ايه ,نفع الموضوع وظهرت عبقرية المصريين
كل ده كوم ووائل كوم تاني,تقولي مين وائل اقولك معرفش
سبحان الله تلاقي الواحد من دول دخل ,تسال مين ده ياعم يقولك تبع وائل
والله حوالي اربعة خمسة علي كده
مين وائل بقي اهو ده اللي نفسي اعرفه
ومن موقعي هذا بشكر السيد اللواء حبيب العادلي علي اهتمامه بالمواطنين ,وعلي خدمتهم وتوفير سبل الراحة
وانا الحمد لله وقفت ساعتين,وملحقتش المحاضرة,والحياة زي الفل
بس برضو مين وائل ده

37 Comments:

At Feb 22, 2007, 1:11:00 AM, Blogger zordeak said...

هيييييييه

انا اول واحد

ايه ده يا واد يا عموور


انت دخلت أرض العدو برجليك

حد يعمل كده يا بنى

وبعدين ايه حكاية التفييش دى

انت سوابق ولا اييه


مقلتش ليه بتعمل الفييش ده

ويا عزيزى بلدنا كلها كوسة

متزعلش نفسك

انا هبقى اقولك مين وائل ده

امشى بقى علشان انا تبع وائل وهو بيندهلى

سلااام

 
At Feb 22, 2007, 1:15:00 AM, Blogger Mony The Angel said...

looooooooooooooooollllllllllzzzzzzzzz bgad :D
w mabroook ya 3amr 3al tafieesh :D

 
At Feb 22, 2007, 1:24:00 AM, Blogger Mony The Angel said...

to ahmad:
ana geet hna ablak :/

 
At Feb 22, 2007, 1:51:00 AM, Blogger علي الألفي said...

صباح القل يا برنس
ما جربتش انت لما تبقى نازل من بيتكم الصبح و معاك خمسة جنية و على ماتشتري الطوابع و تصور صورة البطاقة و تاخد تاكسي للقسم و مايبقاش معاك الا جنيه و نص
و يبص لك الراجل اللي بيبصمك و يقوللك اممال فين ال أي حاجة بيقولها كرمز للي مش حقه
و تديهم له و هم اخر حاجة في جيبك
و يبص لك باشمئزاز عجيب
و يقوللك ماشي
لما تيجي تستلمه نبقى نكملهم
و تتفاجئ وانت بتستلم الفيش انه فاكرك و بيقوللك انا عديتهالك المرة اللي فاتت هه؟
سوري ع التطويل
بس انت ماقلتليش كنت بتعمل فيش ليه؟؟؟

 
At Feb 22, 2007, 4:24:00 AM, Blogger سجين فى قلب الوطن said...

عمرو انت بتعمل فيش ليه ؟

عليك تنفيذ احكام
ههههههههههههههههههههههههه

يا عم عمرو هى جات على دى بس

كل التعاملات الحكومية ف البلد زفت الزفت

المشكلة مش فى الحكومة لأنها مش كيان مستقل عن الناس

الناس هى الحكومة
و الى طلب منك رشوه هن الناس برضه

و الى عقد الأجراءات من الناس

كل موظف بيستغل ظروف عمله لمصلحة الشخصية

بس ربنا يستر و فى الأخر ميطلعش عليك حكم بالسجن
:-P

تشااااااااوزاااااات

 
At Feb 22, 2007, 9:02:00 AM, Blogger nahrelhob said...

ازيك يا عمرو
انت فكرتني بالطوابير
اولا طابور العيش و انا اتعلمت منه يعني ايه الصبر
اما طوابير الكليه دي حاجه تانيه و اكتشفت منها ان كل واحد قدامه طابور بيطلع كل العقد في الناس اللي واقفيين
ربنا يتولانا

 
At Feb 22, 2007, 10:04:00 AM, Blogger توتة توتة said...

تعرف طلبو مني البتاع ده في الشغل و انا لحد دلوقتي مش عايزة اروح المشوار ده الله يطمنك

 
At Feb 22, 2007, 2:30:00 PM, Blogger Amr Ahmed said...

فؤاد باشا

مبروك

اه يابني دخلت

لا يا مان

انا بادور علي شغل بعيد عنك

منورني يا مان

شكرا علي زيارتك
__________________________________
Mony The Angel
الله يبارك فيكي عقبالك
ههههههههههههههه
علشان تدوقي بقي
_________________________________
علي الألفي
لا والله يا علوة

انا نفدت الحمد لله

علشان شغل يا معلم

نورتني

سعيد بزيارتك جدا

يا فنان
_______________________________

سجين فى قلب الوطن
عليا احكام

تبقي مصيبة
لو طلع تشابه اسماء

ياعمي اهي كلها خربانة

نورتني يا معلم

تحياتي
_______________________________
nahrelhob

الحمد لله تمام

اه والله دي بلد الطوابير

نورتيني
___________________________
توتة توتة

ههههههههههههه

لا روحي وابقي اعمليها بوست

نورتيني

شكرا علي الزيارة

 
At Feb 22, 2007, 4:51:00 PM, Blogger mano said...

معقول متعرفش وائل
ازاى بس يا عمرو
المهم بصراحه لازم تشكر كل المسؤلين
طبعا لأنك مش هتلاقى المعامله دى فى اى بلد تانيه
و دى طبعا ميزه
انا شايفه ان الطوابير رمز بلدنا
على العموم من موقعى هذا احب اضم صوتو لصوتك
و اوجه شكر للساده القائمين على الموضوع
تحيااتى

 
At Feb 22, 2007, 5:15:00 PM, Blogger maha said...

سلام عليك يا احمد
شوف يا بني انت شكلك كده مش هتعدي من البلد دي علي خير ...
انت معترض علي السلاسة في الاقسام و لا ايه ؟؟؟؟
و بعدين وائل ده اكيد من الناس الكبيرة واسطة يعني
......
كمان هو الفيش و التشبيه ده مش عشان اللي عملوا جريمة و لا حاجة ؟؟؟و لا ايه ؟
هو ده حال البلد بس علي شكل مصغر
ربنا يستر علينا في البلد يا احمد
سلام
مها

 
At Feb 22, 2007, 10:52:00 PM, Blogger shabfa2re said...

بتحب تروح القسم؟
طيب احنا فتحوا عندنا النهاردة قسم جديد
هو مش قسم بس
هو قسم وامن دولة وسجل مدنى
ومبرووووووك علينا
كان نفسى احضر الافتتاح عشان سمعت انهم هيكرمونا

 
At Feb 22, 2007, 11:34:00 PM, Blogger soosa el-mafroosa said...

قولك حاجة أنكت من اللي انت بتقولها
عشان تتفرس و تبقى زيي

أنا أعرف واحدة العسكري جالها البيت خادلها الفيش هناك

و الله العظيم يا عمرو

لما كنت هطق من جنابي

المهم

انت ازاي تغامر كل المغامرة دي و ماتطلعش بطاقة انتخابية
كنت طلعتها أحسن من عينهم

 
At Feb 23, 2007, 1:33:00 AM, Blogger عـلا - من غـزة said...



شوف بقى

انا قرأت البتاع ده مرتين ومش فاهمة حاجة خالص :p

انجليزي ده يا مرسي ؟

على العموم الوصف يوحي بالمأساة اياً كان السبب او المعنى

واكتشفت ان مصطلح افيش الهوامش ده له معنى ههههههههههه
كنت فاكراها تيمة او افيه للأفلام بس :p


تحياتي يا باشا :)

 
At Feb 23, 2007, 1:55:00 AM, Blogger dyin_soul said...

هاي يا عمرو

ايه يا عم الحوارات دي

انت بس كنت قلتلهم انا بقي تبع هبهوب
وائل مين وبتاع مين يا اخي ده مش

بيعدي يوم الا لما يستأذن مني انا

يا ابني كنت كلمتني قبل ما تروح

معلش خيرها في غيرها

احنا تبع الحكومة

اخترناه وبايعناه

 
At Feb 23, 2007, 8:39:00 AM, Blogger smraa alnil said...

ههههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههه

مش قادرة
بس عارف يا عمور فكرتني برضه لما دخلت القسم عشان اعمل الفيش دة
كان يوم مسخرة
اختك داخلة رايقة القسم واول ما العسكري شافني اتهبل مش عارفة علي ايه
لقيته متنحلي اوي وقالي اامري يا انسة
قلتله وبراءة الاطفال في عينيا
عاوزة اعمل فيش
قالي من عنيا دة انا اللي هعملك الفيش
قلتله لا شكرا بس ممكن تقولي اجيبه منين

الناس بقي مش ودوتي بوسطة زي سيادتك لا
دول قاللي احنا نجيبهولك في شباك في القسم بيبيعوا للغالين طبعا
وشوف السذاجة اقف في الشباك واقول بمنتهي البراءة برضه
لو سمحت عايزة واحدة
تقولش بشتري كيلو طماطم
الواد طبعا تنحلي برضه وقالي واحدة بس دي واحدة وصاحب الواحدة تحت امرك
والموضوع كله يا باشا مش خد مني نص ساعه
ههههههههههههههههههههه

بلد مش ماشية غير بالستات يا عموووووور

بس بذمتك مش عارف مين وائل
مش كان العشم

 
At Feb 23, 2007, 2:33:00 PM, Blogger Amr Ahmed said...

mano
والنعمة يا باشا ما اعرفه
طبعا لازم اشكرهم

حاسس انك امين شرطة

ربنا يستر بقي

تحياتي

شكرا علي الزيارة
________________________________
maha
ربنا يبشرك بالخير

انا معترض
مين قال كده

دي الحياة زي الفل
نورتيني
_________________________________
shabfa2re
عملو افتتاح

وجابو دي جي

طيب كويس والله

كنت رجت ضربت بيبسي ولا حاجة

نورتني يا مان
شكرا علي زيارتك
___________________________________
soosa el-mafroosa
كده برضو يا سوسة

انا ناقص فرسة

طب كويس انه عسكري مش عقيد ولا حاجة
ودي تطلع مين بقي ان شاء الله

والله يا سوسة كانو عاوزين شهادة الميلاد

لسه هايجبهالهم منين بقي

قولت تولع البطاقة بقي

اخرتها هاروح انضرب في الانتخابات

نورتيني يا سوسة

وشكرا علي زيارتك
________________________________
عـلا - من غـزة
والله يا علا

مش عارف اشرحهولك ازاي

ياريت يا جماعة لو حد بيترجم اوردي

يترجم لعلا

المهم صحيح انها ماساة وخلاص

نورتيني يا علا
سعيد بزيارتك الاولي
___________________________________
dyin_soul
هبهوب
طيب
اما اجي استلمه هاقولهم

وهانشوف بقي
والله شكلك بتكدبي

وهتودينا في داهية

تحياتي

نورتيني
________________________________
smraa alnil
ايوه ياعم

بلد بتاعة حريم صحيح

بتغيظيني يا انجي
المرة الجاية هاخدك معايا

شكرا علي التعليق يا قمر

نورتيني

 
At Feb 23, 2007, 7:44:00 PM, Anonymous Anonymous said...

بص يا ابنى
أنا يوم ما اتهفيت فى عقلى وعلمت الفيش علشان استلم شغلى
كنت حأروح فى حديد
ومن يومها مش بامشى الا بشهادة الميلاد اللى فيها اسم الوالدة
يعنى لا بطاقة ولا باسبور ينفعنى دلوقتى

طلعت واحدة اسمها الرباعى كربونة من اسمى
متسجلة سرقة ونشل
وعليها حكمة تلات سنين
أحيــــــة
أول مرة فى حياتى اتكلبش فى ايدى
المصيبة ان البنت التانية مش من بلدنا
دى متبلغ عنها بالاسم دة
فى بلدنا
نزلت هبرت الهبرة هى واللى معاها وخلعت
واتحكم عيلها غيابى فى المحكمة بتاعتنا
عملت الفيش وانا رايحة اجيبه اتكلبشت
وهات بقا يا لف ودوران لحد ما جابوا الملف بتاعها كله
اللى فرق بينى وبينها اسم الأم
وكامن اخويا ووالدى لينا اسم خامس فى ديل اساميهم
مش متنيل محطوط عندى كان طلعنى وى الشعرة من العجين من المزنق دة
بس تعمل اية فى العقول الزبالة
بس الحمد لله لحد ما تظهر الأمور كنت مشرفة فى مكتب البية معاون المباحث وقاللى انتى مش وش اجرام استنى هنا لما نشوف اللى حيحصل


بس كان نفسى اشوف الحجز تحت شكله اية؟؟

 
At Feb 23, 2007, 10:27:00 PM, Blogger Ma-3lina said...

عمووووووورة
مع انك وحش و بتسبنى اعدى الشارع لوحدى
ندالة يعنى

بس انا برده فرحت فيك :p

اصلى لسه عاملة الفيش برده علشان كارنيه النقابة و زلو انفاسى

بس انت عملته ليه باه

مين وائل ده صاحبك

 
At Feb 23, 2007, 11:38:00 PM, Blogger عاشقة الوطن said...

عمرو
ايه ياعم انت كنت بتعمل ايه
انت روحت للقدر برجلك يارجل
وبعدين ده أقل حاجة يعملوها مع المواطنين العزاز الغاليين جدا جدا جدا
واللى بيتعملوا معاملة خاصة
مش عشان هما مجانين ولا حاجة لسمح الله
لأ عشان مكتوب فى البطاقة أنهم مصريين
ولله الحمد

بس المهم برضه مين وائل ده ياعمرو
لما تعرف ابقي عرفنى

بس والله ماتزعل نفسك يااخى
كلها شوية كده والحال يتعدل
ونخلص شوية بشوية من الخنيقة اللى احنا فيها
صح يامان

بس ربنا معاك ويصبرك على الهم اللى انت رميت نفسك فيه

سلااااااااام

 
At Feb 24, 2007, 2:10:00 AM, Blogger hosnysoliman said...

عموره باشا الجميل
انا لسه راجع من الاجتماع وقلت بس امسى على الناس الحلوين الجدعان..ومدام فيشت الهوامش تاكد انها لازم تكون انثى
ولى عوده مع البلوج بتاعك على رواقه

 
At Feb 24, 2007, 2:15:00 AM, Blogger أخف دم said...

ازاى يا عموووور لغاية دلوقتى مش عارف مين وائل؟
يابنى وائل ده الاسم الحركى ليا أنا ..
يعنى أى واحد يدخل يقول لهم ان هوه تبعى بيعدى يا بنى ..
انت مشفتش يا بنى تأثيرى على الجماهير يوم الندوة؟
عموما على رأى المثل..
إن كان حبيبك أشرف ماتلحسوش كله

 
At Feb 24, 2007, 2:40:00 AM, Blogger إبـراهيم ... معـايــا said...

عمرو باشا ، أنا بس قلت على طريقة أستاذ حسني ، خليني أفيش المرور عليكم كلكم دلوقتي قبلن ما انشغلن وانسن !!!


وبعدين منها برضـك أعمل لك ريفريش لحسن تكون خبطت ف حاجة وانتا راجع نستك مين اللي قابلته من شوية ولا حاجة !!!



أحب أطمتـك إني لسـه معايا !!!

وغااالبًا مش هسيبني


تحيااااااتي

 
At Feb 24, 2007, 12:13:00 PM, Blogger مصر هى أمى said...

عموووووووور

حلوة المدونة يا جميل
احلى حاجة فى الاجتماع بتاعنا انى اتعرفت على شباب كويس اوى

هستنى بوستاتك على طول

 
At Feb 24, 2007, 1:22:00 PM, Blogger الكلام نوعان :كلام فارغ وكلام مليان كلام فارغ said...

كل ده عشان تعمل الفيش وتفيش الهوامش
طب ما كنت تقول انا تبع وائل......الا صحيح مين واثل ده؟

 
At Feb 24, 2007, 3:56:00 PM, Blogger sofinqoraso said...

والله أنا بحسدك على الخطوة الجريئة دى
أنا عن نفسى عملتها بس مع واحدة صاحبتى كانت عايزة تعمل فيش
بس يا ريت خد يوم زى حالاتك كده
لأ دى قدمته وقالها تعالى تانى يوم خديه

عشان كده المفروض أنا كمان أعمله بس مكسلة
بس بحب المأساة الروتينية لعمل اى مستخرج حكومى

 
At Feb 24, 2007, 4:12:00 PM, Blogger Amr Ahmed said...

شــهــروزة

يعني انتي متراقبة دلوقتي

طب الله يكرمك متجيش عندي بقي

احسن ياخدوني معاكي

هههههههههههههههههه

والله انا خايف لاتحصل معايا فعلا

تبقي بلوة سودة

ربنا يستر

نورتيني
______________________________
Ma-3lina
يعني امةت علشان انتي مبتعرفيش تعدي الشارع

ليه جايب بنت اختي معايا

يعني انتي كمان شربتي من نفس الكاس

احسن

نورتيني يا جميل
_________________________________
عاشقة الوطن
من الواضح ان انا اللي جبته لنفسي فعلا

والله اما اعرف اقولك علطول

تحياتي

شكرا علي الزيارة
__________________________________
hosnysoliman
استاذي العزيز
اللي سعدت بيه جدا جدا

واللي بيهتم بشباب صغير في السن زينا
تحياتي لحضرتك
ونورتني
__________________________________
أخف دم
تصدق بالله يا اشرف
انا شكلي هامنعك من دخول مدونتي
ناقص تقولي انا جمال مبارك

ماشي ياعم نزار قباني

نورتني يا معلم

ابقي قولي مختفي ليه
___________________________________
إبـراهيم ... معـايــا
نورتني يا ابراهيم

ولو انك كنت مضطهدني طول الاجتماع

بس هاديعها المرة دي
هههههههههههههههههههههه
نورتني يا باشا
_______________________________
مصر هى أمى

محمد سعيد جدا بمعرفتك

ونورت البلوج

وعاوز اشوفك كل تلات دقايق
عندي

نورتني يا معلم
_________________________________
الكلام نوعان :كلام فارغ وكلام مليان كلام فارغ

والله انا فكرت اقول كده
بس خفت برضو
احسن ييجي وائل ساعتها
تبقي بلوة

نورتيني

شكرا علي زيارتك
__________________________________
sofinqoraso

لا والله اتفضليها
روحي روحي
هما هايقوموا بالواجب وزيادةماهو انا سيادتك لسه ماستلمتوش

المفروض النهادرة
بس انا خفت يطلع عليا احكام
نورتيني
شكرا علي زيارتك

 
At Feb 24, 2007, 5:59:00 PM, Blogger nadine said...

كنت تقول انك انت كمان تبع وائل وخلاص
لازم يعنى تعقد نفسك و تشوف مين وائل
يا سيدى لو مش عاجبك اسم وائل قولله انك تبع شريف
محمود
عبشافى
اى حاجة

بس عموما حمدالله عالسلامة
و المرة الجاية لما تيجى تعمل عملة زى دى
ابقى اكتب وصيتك و قسم التركة
و بعدين روح على بركة الله

 
At Feb 24, 2007, 8:00:00 PM, Blogger esraa said...

معقوله دي ماتعرفش وائل, وائل يبقي وائل ياعمرو
ومبروك علي الفيش, وعقبال البطاقه الانتخابيه ان شاء الله.

 
At Feb 24, 2007, 8:24:00 PM, Blogger micheal said...

ههههههههه...كالعادة هم يضحك يا عمورا..أنا بحس أن أي واحد بيشتغل في مصلحة حكومية و مطلوب منة قضاء مصلحة للناس بيبذل قصاري جهده لتعطيل هذة المصلحة لدلرجة أني بحس لما المصلحة بتهلص أن الموظف دة ضميرة بيأنبوا و كأنة ارتكب هطيئة كبري في حق نفسة و حق البلد...حنقول اية بس يا عمورا...ما هو اللي حصل معاك جري ليا اللي ألعن منة لما حبيت أطلع الاعفاء من الجيش لدرجة أني تصورت أن دخولي الجيش أسهل مليون مرة من اني اناضل في سبيل الحصول علي هذة الورقة..و الله لاحكيلك الحكاية في لقائنا القادم..علي فكرة أنت دمك زي العسل زي مكنت متوقع بالضبط
في انتظار اللقاء القادم
تحياتي لك

 
At Feb 24, 2007, 8:44:00 PM, Blogger Amr Ahmed said...

nadine

انا ايه عرفني مين وائل ده

مش يمكن يطلع لعيب كورة

ههههههههههههه
نورتيني يا نادو

تحياتي
_______________________________
esraa
والله يا باشا ماعرفه
لو تعرفيه انتي وصيه عليا
نورتيني
شكرا علي تعليقك
__________________________________
micheal
مايكل باشا
سعيد بتعليقك
وسعدت جدا بلقائك

ان شاء الله نتقابل المرة الجاية

دايما منورني يا باشا

 
At Feb 25, 2007, 11:11:00 AM, Blogger hOby said...

looool
w 3la ra2y ma7moud yaseen 'heya de masr ya 3abla' !
mabrouk el tafyesh ya fandem
w fadak el mo7adra :)
awel zeyara hena bas won't b the last isA :)

 
At Feb 27, 2007, 11:51:00 PM, Blogger koukawy said...

انا مريت بالمراحل دي بالظبط قبل كده بس انا كنت شاريه الفيش من البوسطه و لولا ان صحابي قالولي كنت عملت زيّك
loooooooooooooooooooooooooooooool

 
At Feb 28, 2007, 1:48:00 PM, Blogger الأباصيرى said...

شكلك سوابق ياواد
اية اللى خلاك تطلع فيش

يابنى أسهل حل
تلبس أنضف حاجة فى بيتكم
وياريت لو بدلة غامقة
وتضرب نضارة شمس سودا

وتدخل القسم وانت ماسك الموبايل فى أيدك وتدخل عدل عند مكتب المأمور وتسألة بكل أدب أنا عايز أعمل فيش ..وتبص على أسم المأمور اللى على المكتب

وأى عسكرى يسالك رايح فين متعبرشى أهلة
وتدخل على مكتب الفيش عدل

وتعدى الطابور وتدخل لبتاع الفيش تقولة أونكل فلان (اللى هو المأمور) بيقولك الفيش دة يخلص بسرعة

هتلاقية بيقولك نص ساعة ويكون جاهز

وممكن كمان مياخدش بصماتك

أية رأيك

 
At Mar 1, 2007, 9:47:00 PM, Blogger amazing_angel said...

n2ool mabrook wla t3esh w ta7'od 3'erha??

 
At Mar 7, 2009, 3:02:00 AM, Anonymous Anonymous said...

一夜情聊天室,一夜情,情色聊天室,情色,美女交友,交友,AIO交友愛情館,AIO,成人交友,愛情公寓,做愛影片,做愛,性愛,微風成人區,微風成人,嘟嘟成人網,成人影片,成人,成人貼圖,18成人,成人圖片區,成人圖片,成人影城,成人小說,成人文章,成人網站,成人論壇,情色貼圖,色情貼圖,色情A片,A片,色情小說,情色小說,情色文學,寄情築園小遊戲, 情色A片,色情影片,AV女優,AV,A漫,免費A片,A片下載

情色,A片,AIO,AV,日本AV,色情A片,AV女優,A漫,免費A片,A片下載,情色A片,哈啦聊天室,UT聊天室,聊天室,豆豆聊天室,色情聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費視訊聊天,上班族聊天室,080中部人聊天室,視訊聊天室,視訊聊天,成人聊天室,一夜情聊天室,辣妹視訊,情色視訊,成人,成人影片,成人光碟,成人影城,自拍

A片,AIO,AV,日本AV,色情A片,AV女優,A漫,AIO交友愛情館,線上A片,免費A片,A片下載,情色A片,微風成人,嘟嘟成人網,成人,成人影片,成人光碟,成人影城,成人交友,愛情公寓,色情聊天室,情色貼圖,色情,色情影片,做愛,情色,哈啦聊天室,聊天室,UT聊天室,豆豆聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,080聊天室,080苗栗人聊天室,自拍,性愛

情趣用品,情趣用品,情趣,情趣,A片,A片,情色,A片,A片,情色,情趣用品,情趣用品,A片,A片,情色,情色

情色視訊,美女視訊,辣妹視訊,視訊聊天室,視訊交友網,免費視訊聊天,視訊交友90739,視訊,免費視訊,情人視訊網,視訊辣妹,影音視訊聊天室,視訊交友,視訊聊天,免費視訊聊天室,成人視訊,UT聊天室,聊天室,豆豆聊天室,色情聊天室,尋夢園聊天室,聊天室尋夢園,080聊天室,080苗栗人聊天室,上班族聊天室,小高聊天室

 
At May 1, 2009, 4:49:00 PM, Anonymous Anonymous said...

福~
「朵
語‧,最一件事,就。好,你西...............................................................................................................................-...相互
來到你身邊,以你曾經希望的方式回應你,許下,只是讓它發生,放下,才是讓它實現,你的心願使你懂得不能執著的奧秘

 
At Nov 15, 2013, 11:49:00 AM, Anonymous Anonymous said...

This is such a nice addition thanks!!!
عرب كول
شات صوتي شات
شات مغربي
دردشه صوتيه
شات صوتي
إنحراف كام
شات عرب كول
صوتي شات كول
دردشه صوتيه
سعودي كول
شات صوتي
شات صوتي
شات عربي
شات بنات كول
شات صوتي
دردشه صوتيه عربيه
مدونة بعثرة اقلام
بعثرة اقلام

 

Post a Comment

<< Home