Wednesday, January 24, 2007

مجلس الشعب..........فووووووووووووووووووو



"لا يلدغ المؤمن من جحر واحد مرتين "
بصراحة بدأت اشك ان انا مؤمن,اصلي اتلدغت اكتر من مرتين ,ومحرمتش برضو
يابني بلاش ,يابني ابعد عنه برضو مصمم
انا مالي ومال مجلس الشعب
كل مرة اقول انا مش هاتفرج عليه تاني لكن مباحرمش
وكل مرة اتخانق مع الحاج والحاجة
اصلي بصراحة مباقدرش امسك نفسي
وزي ماحضراتكم عارفين نواب الوطني يعصبوا التلج
دول جابولي المرارة علي صغر

الدكتور:عندك كام سنة يابني؟
انا:عشرين الاحتة يا دكتور
الدكتور:المرارة تعبانة يا حبيبي
قولي يابني
انت زملكاوي؟؟
انا:بعد الشر دانا اهلاوي حتي النخاع
الدكتور(متمتا بأسي):يا بختك
انا:نعم؟؟؟؟؟
الدكتور (بعصبية):يووووه خلينا في اللي احنا فيه
(نسيت اني لاحظت جريدة الزمالك علي مكتبه)
الدكتور :انت مصري صح
انا :لا من جزر القمر
الدكتور:ياريت ياخويا تلاقي مرارتهم سليمة مش زي الغلابة بتوعنا
انت بتتفرج علي مجلس الشعب يا حبيبي؟
انا:ساعات والله يادكتور
الدكتور:هو ده اقفش ,ليه يابني كده دانتا لسه صغير
بلاش يا حبيبي
نص اللي بيجولي هنا زملكاوية والنص التاني بيتفرجوا علي المجلس الموقر
اما بقي اللي بيتابع الاتنين مابيلحقش ييجي هنا
اصل عزرائيل بيروحله اسهل
انا:طب اعمل ايه يعني
الدكتور:ممنوع منعا باتا مشاهدة اي مجلس لا شعب ولا شوري ولا مجلس محلي
ولا حتي قعدة عرب

تصفيق حاد
وصوت عالي:موافقة

الحوار وهمي,
بعد الشر عني
مع الاعتذار لكل الزملكاوية

33 Comments:

At Jan 24, 2007, 4:13:00 PM, Blogger Unknown said...

الحمد لله انك لحقت نفسك بدرى و فى الحاله دى العلاج البدرى احسن طريقة قبل ما المرض يستوطن جوه جسمك

و كمان لو حسيت انك جتلك الحاله دى تانى و كنت عايز و العياز باله تشوف ماتش زمالك او ماتش شعب الحق بسرعة بدرى خد مسكنات قبل ما الوجع يزيد

تحياتى
مدمن مجلس شعب سابق لكن الحمد لله اتعالجت

 
At Jan 24, 2007, 5:15:00 PM, Blogger نهر الحب said...

انت بتتفرج علي مجلس الشعب ربنا يستر عليك
علي فكره انا قولت تعليق في هل انت ساحره

 
At Jan 24, 2007, 7:28:00 PM, Blogger مريم said...

انا مكنتش عايزة اقولك عشان مقلقكش بس ضميرى هيعذبنى ..يا ابنى يا حبيبى الفرجة على مجلس الشعب بتجيب برىبرى وده لمن لا يعرف مكس ظريف بين النقطو والشلل الرعاش
ارعش ياللى بترعش

 
At Jan 24, 2007, 8:15:00 PM, Blogger Amr Ahmed said...

whyme
انت شايف كده طيب الحمد لله

لا ربنا مايجيب مسكنات

نورتي ياجميل
________________________________
nahrelhob
اولا حمدا لله علي السلامة من الامتحانات


بالنجاح يارب

وشفت التعليق

نورتي يا قمر

_________________________________
mariam

مريومة

اهئ اهئ اهئ

ليه كده بس
رعاش حرام عليكي

ماناش متفرج تاني حرمت

شكرا علي تعليقك

 
At Jan 24, 2007, 10:53:00 PM, Blogger Dr. Zeus said...

اولا الف مبروك على خلاص الامتحانات
انا حاسس بيك جدا لأني في نفس الظروف

اما حكاية مؤمن دي، لا يا سيدي انت مؤمن وكل حاجة
الفكرة بي ان نفسك طويل
وده له سلبياته برضه زي مانت شايف

 
At Jan 25, 2007, 2:26:00 AM, Blogger Mony The Angel said...

looooooooooooool
7'las kda alzamalek w magles alsha3b ba2o wa7ed :D
e3tezarak ma2bool ya man ;)

 
At Jan 25, 2007, 4:30:00 AM, Blogger عاشقة الوطن said...

ايه ياعم عمرو مالك ومال
الزمالك دلوقتى خليك فى
حالك ياعم

وبعدين بتتفرج على المجلس الشعب ليه
ليك حق تعيا وتتعب
مابلاش خالص فرجة على الحاجات ديه انت لسه صغنن

اسمع الكلام يابنى ياحبيبي
بلاش مجلس الشعب تانى
يالا اسمع الكلام وقول حاضر عشان مازعلش منك

بس تصدق الحوار تحفة ويجنن
وأبعد عن الزمالك خالص مالكش دعوة بيه
مااااااااشي والا... أنت حر بقى

 
At Jan 25, 2007, 6:03:00 AM, Blogger أخف دم said...

والله حوار زى العسل بس انت نسيت حاجات تانية بتجيب الشلل والضغط والبنكرياس وكل الأمراض المستعصية.. لو فضلت أعد فيهم يبقى هاكتب بوست هنا..
ربنا يوفقك ويشفيك ويشفينا يا قادر يا كريم.

 
At Jan 25, 2007, 10:50:00 AM, Blogger يا مراكبي said...

بس المرارة؟ طب ده أنت أحسن من ناس كتير جالهم حاجات أكتر من كده

فيه حالة متقدمة عن كده وهي إنك مش هاتقدر تتخلص من إدمان مشاهدة مجلس الشعب مع ضحك هيستيري يؤدي إلى ... ولا بلاش

 
At Jan 25, 2007, 3:38:00 PM, Blogger basma saghir said...

لالالا ليه كدة طب ما انا زملكاوية وبخير الحمد لله اي نعم الضغط احيانا بيرتفع بس مش ارتفاع مزمن يعني

متبقاش يابابا تتفرج تاني على الحاجات الوحشة دي تاني مرة..انت متعرفش الي بيتفرجوا عليها بيحصلهم ايه؟؟

وممكن تتفرج عليها في حالة واحدة بس..
اذا كنت مستني مسلسل سبعة ونص

سلامي ليك

 
At Jan 25, 2007, 8:47:00 PM, Blogger smraa alnil said...

يا ابني بعد الشر عليك
احنا عايزينك برضه

مجلس شعب ايه وزفت ايه
الهي يولع بيهم يارب

سيبك انت
روح اتفرج علي نتانا
وانت هتعيش يا ريس

مش تزعل مني ا عمووور
بس انا لما ببقي مضايقة مش بعرف اتكلم
بيس يا مان

 
At Jan 25, 2007, 11:02:00 PM, Blogger Amr Ahmed said...

Dr. Zeus

الله يبارك فيك يا دكترة
انت شايف كده
طيب الحمد لله
انت نورتني يا باشا

______________________________
Mony The Angel
ماشي ياجميل

نورتيني

________________________________
عاشقة الوطن

معلش بقي يا جميل
اصل المخرج عاوز كده

انا بقول كده برضو

حاضر علشان مازعلش منك

كده صح

هابعد حاضر
نورتيني
______________________________
أخف دم

ازيك يا باشا

والله انت نورتني

طي وماله المدونة مدونتك
اكتب زي مانت عايز
انت تشرفني

تحياتي وشكرا علي زيارتك
___________________________
يا مراكبي
اللي يشوف بلاوي الناس تهون عليه بلوته

طيب الحمد لله علي كده

لا بلاش كفاية لحد كده

نورت
يا باشا

_______________________________
Epitaph

ابيتاف عندنا يا الف اهلا وسهلا

نورتيني

واشمعني يعني تصريحات جوزيه

اما جرب
حاضر
___________________________________
بيسوو

طيب الحمد لله

ربنا يعافيكي

حاضر يا دكتور انا هاسمع الكلام

_________________________________
smraa alnil

الله يسلمك يا سمورة

لا روتانا لا ده مجلس الشعب ارحم

ولا يهمك عادي
بتحصل

نورتي يا جميل

 
At Jan 26, 2007, 5:36:00 PM, Blogger maha said...

سلم عليك يا عمرو
ليه كده يا بني ....حد يأذي نفسه بيده ؟؟؟
ااقولك .اقفل التلفزيون المصري احسن ...بصراحة بيعلي الضغط و الواحد مش ناقص و الله
بعد الشر عنك يا عمرو
سلام
مها

 
At Jan 26, 2007, 9:46:00 PM, Blogger Unknown said...

يابني هو انت مستغني عن نفسك عشان تتفرج علي مجلس الشعب؟
حد يعمل كده برضو؟
بس الحمدلله انها جت سليمه .

 
At Jan 26, 2007, 10:35:00 PM, Blogger micheal said...

و اللة حرام عليك يا عمورا...حد برضة يتفرج علي مجلس الشعب...أنت يا ابني بتاكل شغل الاونطة بتاعهم...المهم أنك تلحق نفسك و أنت صغير عشان متنلاقيش نفسك سنة 2070 قاعد نفس القعدة و مفروس نفس الفرسة
و علي فكرة كويس الاعتذار اللي في النهاية للزمالكوية..أصل الحكاية مش ناقصة مشاكل و يا رب ما حد منهم يزعل مني بسبب البوست الاخير بتاعي
تحياتي لك
أخوك الاهلاوي

 
At Jan 26, 2007, 10:53:00 PM, Blogger Amr Ahmed said...

maha
عليكي السلام يا مها

اهو هانعمل ايه الانسان بيضر نفسه

ربنا يخليكي

وشكرا علي التعليق والزيارة
_________________________________
esraa
الحمد لله ربنا ستر

نورتي
_____________________________
micheal
كنت هازعل

افتكرتك زملكاوي

بس طلع مننا

صباح الفل ياعم مايكل

وشكرا علي النصيحة


نورت يا جميل

 
At Jan 27, 2007, 4:36:00 AM, Blogger أسوور said...

وهو فى حد يعمل فى نفسه كدة

انت اكيد عندك ميول انتحارية

 
At Jan 27, 2007, 12:07:00 PM, Blogger tota said...

howa el so2al elmola7 ba2a leh asln bettfrg,y3ni eh eldars elmostfad mn magles elsh3ab,la wa kam bett7'an2 m3 el 7ag wa el7agga 3shan ttfrag,(wala tarmo ba2idikom ela eltahlkoa):D

 
At Jan 27, 2007, 12:59:00 PM, Blogger Utopian said...

loooooooool

الحمد لله

انا بطلت فرجه علي الحتجات دي من زمان

و بطلت فرجه علي الزمالك كمان

احمدك يا اااارب

 
At Jan 27, 2007, 1:52:00 PM, Blogger Amr Ahmed said...

ياسمين

لا والله ولا ميول انتحارية ولا حاجة

بس اهي غلطة وعدت

نورتيني وشكرا علي التعليق

__________________________________
tota

تصدقي ياتوتا عندك حق
هو انا ليه ياتفرج علي مجلس الشعب
يمكن علشان اخنق علي نفسي

هابقي ادور علي سبب واقولك

نورتيني___________________________________
Utopian
طب ياسيدي عقبالنا زيك

بس انا مش هابطل فرجة علي الاهلي

نورتني يا جميل

 
At Jan 27, 2007, 1:52:00 PM, Blogger بيجاسوس المصرى said...

مدونتك جميله جدا

بس نصيحة منى بيع التلفزيون احسن

صحتك اهم من كل شئ

هما بيملو بطنهم بالفلوس واحنا بنتعب فى الاخر و يجيلنا المرض

تحياتى

 
At Jan 27, 2007, 2:34:00 PM, Blogger FATMA said...

ممكن تديني اسم الدكتور ده اصل انا زملكاوية

 
At Jan 27, 2007, 5:51:00 PM, Blogger islamz said...

عمووور يا جنيييييي

ايه يا عم السيناريو الكميل ده
والله تنفع يا بنى .. بس بقولك ايه صلى على النبي كده وبطل فرجة على الحاجات الوحشة دى .. مجلس الشعب ومقدور عليه لكن ماتشات الزمالك ... انت مستغنى عن عقلك ... ههههههههههه

مع الاعتذار للزملكاوية حبايبي انا كمان


واحشنى يا عموووووور

:]

 
At Jan 27, 2007, 6:39:00 PM, Blogger No Fear said...

السلام عليكم
الله يسامحك
الحمد لله مش بتفرج علي مجلس الشعب بس المشكلة غير غني زملكاوي ساعات بقرأ الدستور و يوميا بمر علي المصري اليوم مش عارف هأعيش قد أية بس ربنا يخرجنا من الدنيا دي مستوريين

 
At Jan 27, 2007, 6:54:00 PM, Blogger Amr Ahmed said...

pegasuselmasry
شكرا علي المجاملة

طب ولما ابيعه هاتفرج علي الاهلي فين

نورتني
وشكرا علي التعليق
___________________________________
توتة توتة
دكتور خشبة المدهنن

اي خدعة

_______________________________
islamz
شفت ولا نجيب محفوظ
عليه الف صلاة وسلام

اه الزمالك
ربنا معاهم

نورت ياباشا ومبروك علي الاجازة

______________________________
No Fear
وعليكم السلام

اه معلش بقي يا زملكاوي

اصل السناريو بيقول كده

دي سينما اتعلموها بقي

 
At Jan 27, 2007, 9:01:00 PM, Blogger Nadine Alfred said...

ايه ده...
هو المسلسل الكوميدى اللى اسمه" مجلس الشعب" لسه بيتذاع؟؟
اصل انا بصراحة اعتزلت القنوات الأرضية بما فيها المسلسل ده

يابنى لما انتوا مش قد الحاجات دى... بتتفرجوا عليها ليه؟
نصيحتى ليك يا عمر
انت شاب صغير و ذكى
لسة العمر قدامك
ارجوك
عشان خاطر اهلك اللى بيحبوك
ما تعملش كده فى نفسك

 
At Jan 28, 2007, 1:37:00 AM, Blogger daktara said...

هاهاهاها
طب وهو اللي التليفزيون بيزيعه ده يجي ايه جنب اللي بيحصل بجد

 
At Jan 28, 2007, 2:22:00 PM, Blogger أحمد المصري said...

جمييييل جدا ..بوست رائع ..بالله عليك في حد يتفرج على مجلس الشعب برضه ..إخوان بيصرخوا ووطني بيصرخ ومستقلين ماهمش لازمة وكله بقى عنده حق ازاي متعرفش ..ربنا يشفي الجميع ..والزمالك.
مع تحياتي 00
والسلام عليكم0

 
At Jan 28, 2007, 5:12:00 PM, Blogger Amr Ahmed said...

nadine

اه تصدقي لسه بيتذاع

معلش بقي يانادين هي غلطتي انا عارف

حاضر يا ابلة نادين

________________________________
daktara
علي رأيك يا دكترة

عندك حق

نورت يا باشا
__________________________________
د/أحمد المصري
شكرا
ربنا يخليك
ربنا يشفي الجميع

تحياتي يا جميل

 
At Jan 29, 2007, 1:46:00 PM, Blogger الأباصيرى said...

ياراجل دماغك

مجلس شعب أية وقعدة عرب اية

فكك من الكلام دة دة كله فى الهجايس

دول ناس مش عارفين مصلحتهم

خليك فى ماتشات الأهلى والأعلانات الحلوة

مصر عايزاك بردة

ويجعلة عاااامر

 
At Jan 31, 2007, 3:20:00 PM, Blogger واحـــد مـــــن الـنـــاس said...

حد يتفرج على مجلس الشعب يا رااااااااااجل
يا رااااااااااجل يا عجوووووز
حد يتفرج عليه
اوعى كمان شوية تقولي انك بتتفج على خطب الريس !!
ده اللي ناقص
انتا عارف
انا لو نفوني في مدينة سحلفستان اللي بتقع في شمال المريخ وحطوني في اوضة انفرادية فوق تحتية ..ومفيهاش غير تليفزيون مبيبجش غير مجلس الشعب
عارف انا هعمل ايه ؟؟


قولي عشان انا مش عارف بقا :)

 
At Jan 31, 2007, 4:07:00 PM, Blogger koukawy said...

ياههههههههه
ده انا اعتقدت ان العيب في مرارتي انا
انا كده مش هحتاج اروح للدكتور
طمنتني
lol

 
At Jan 31, 2007, 6:07:00 PM, Blogger Amr Ahmed said...

الأباصيرى

ماشي الكلام يا معلم

انت تامر

ومادام مصر عاوزاني
يبقي خلاص

نورت المدونة

_________________________________

واحـــد مـــــن الـنـــاس
غلطة بقي ياعلوة
والله ساعات بس حرمت خلاص
اكيد هاتتفرج عليه

هههههههههههههه
نورتني يا باشا
________________________________
koukawy
لا ما خلاص بقي عرفنا اللي فيها

هات بقي حق الكشف
بدل ماتروح للدكتور

سعيد بزيارتك

 

Post a Comment

<< Home