Tuesday, June 12, 2007

فضيلة ملك الجيل king of generation




ظاهرة سواء قبلنا ام رفضنا فقد تحول الي ظاهرة,واعتقد في رايي المتواضع انها عاوزة دراسة بجد ,مش عارف مين اللي مفروض اللي يقوم بيها بس هي لازم تتعمل ,نعرف ايه الاسباب؟
هل هو غياب القدوة؟ ام انحدار عام في المجتمع؟ ام غياب الوعي؟ ام عدم وجود هدف راقي يسعون من اجله؟ندرة الفن الحقيقي؟وتحوله الي مجرد شعر ونضارة شمس او اللي فستان عريان ونفخ وشفط؟مش عارف احدد بصراحة
بس الموضوع وسع جدا وغايظني انا شخصيا
منعا للملل الظاهرة هي king of generation ملك الجيل المغني تامر حسني
اي جيل هذا الذي اصبح تامر هو الملهم الروحي له ؟انا لا اعرف ؟ماهوبالبلدي كده يا اما انا اللي عجزت بدري ياما هما اللي فيهم حاجة غلط ,تامر حسني ظهر علي ما اعتقد من خمس سنين مثلا .
ازددادت شهرته مع قضية هروبه من الجيش وتزوير اوراق رسمية وظهر ما يسمي برابطة محبي تامر حسني,واللذين كانو يجمعون التوقيعات طلبا للافراج عنه وهو مالم يحدث مع ايمن نور علي سبيل المثال ,وعلقوا يافطة علي كوبري اكتوبر تحمل صورته وكلمه وحشتنا
ماذا الذي قام به تامر ليجعله ينزل تلك المنزلة الفظيعة التي لم يصل لها حتي من هم افضل منه الالاف المرات وعلي راسهم منير وكاظم وعمرو دياب ,حتي في اعتقادي ان عبد الحليم لم يحدث معه هذا وان حدث فهو يستحق
اما ان يخرج علينا شاب بثلاثة او اربعة البومات ويصبح فجاة ملك الجيل ,فهنا العديد من علامات الاستفهام.
هل هذا لامكانيات عبقرية عند تامر حسني اكتشفها هؤلاء الشباب؟ ام انه ملأ فراغا لديهم لم يملاؤه من اهم اكثر فنا وثقافة وعلما
لا اريد الاطالة ولكني قررت ان اترككم للحكم بنفسكم ,فقد قررت مرة ان ادخل علي منتدي تامر حسني لاري ........
وحدث لي ما اعتقد انه سيحدث لكم عندا تكملوا باقي الموضوع
الفقرات التالية منقولة بالنص من منتدي تامر حسني الذي اقامه محبوه

الكاتبة:الاميرة سارة
نص الموضوع:

بسم الله الرحمن الرحيمانا عضوه جديده فى النتدى واول ما شوفت الموضيع دى قولت لازم اكتب انا كمان بص بقى يا تمور انا حاولت كتير اكمك لكن للاسف مكونتش بترد قولت بس انا لازم اشوفه فا ايه انا ياسيدى الحمد لله صوتى حلو وعايزه ادخل مجال الغناء وعشان تعرف بقى انت اللى خالتنى افكر فى الموضوع ده بصوره جديه المهم انا حطلب منك طلب وياريت تنفذهولى عايزاك تدعيلى وانت بتصلى وتقول يارب جمعنا ومتخافش مش حعمل زى البنات واحضنك وابوسك لا انا نفسى بس اتعرف عليك ونبقى زى الاخوات عشان انت بجد انسان طيب وحنون وانا كان نفسى يكون ليه اخ اكبر منى انا كتبت الرساله دى عشانك انت وعشان تقراه وتدعيلى ولو مشوفتوش ومقراتوش ربنا معايا بقى هو قادر يحققلى احلامىالاميره ساره
انا بصراحة لازم اضيف تعليقي علي الجزء ده بالذات لان الواحد طول عمره يطلب من والدته انها تدعيله يطلب من شيييييييخ او رجل دين لاحساسه ان الناس دي ربنا يسيتجيب لهم
لكن يطلب من تامر حسني طب ليييييييييييييييييه؟ جاوبو انتو بقي

الكاتب:dryrose
نص الموضوع
:

بسم الله الرحمن الرحيمالسلام عليكم و رحمة الله و بركاتهأنا بعت قبل كده ومعلش ببعت تانى بس فى حاجة عاوزة أقول لها ولو ما قلتهاش هتقف على قلبى..............و الله كنت محضرة كلامالمهم إن ما سالتش فيا يبقى كفاية عليا عشت ليالى هنية احلم بيكو لا ....... أسال فيا يعنى قولى حاجة أى حاجة قول بحبك بس ما تقلش كرهتك و الله ما هعرف أقول الللى قلته تانى بس لازم قبل ما انهى أدعى لك ربنا يحميك و يخليك لمحبيك ويرد كيد أعاديك و الحاقدين عليك اللى عاوزين نموتهم عشان بنتعب لما نسمع حاجة مش حلوة عنك منهم و كلامهم بس بيتعبنا عشان بنحبك بس مش بيأثر فى حبناانا رغاية أوى ..............ياللا ربنا يوفقكلا إله إلا الله

الكاتبة:نانسي
نص الموضوع


:
** السلام عليكم يا تمورية **تامــــر حسنى و اسفذاذ جيل الكبار لقد اتهم مؤخرا بعض النقاد تامر حسنى بأنه يقدم اغانى شبابية هابطة وليس النقاد فقط ولكن إذا سألت احد من جيل الكبار سوف يقول لك بانه يرى ان هذا ليس بفنان يستحق التقدير ..فهناك من يوجه لك سؤالا و يقول لك بماذا تستفيد من اغانى هذا الفنان الشاب تستفيد نطق الالفاظ السيئة ام ماذا تستفيد فيقولون لك ان كنت تريد ان تستمع الى فن حقيقى استمع الى عبد الوهاب _ عبد الحليم _ ام كلثوم و غيرهم الكثير .. وانا لا اتكلم عن فراغ فقد حدث لي بالفعل هذا الموقف فعندما كنت استمع الى تامر حسنى فى احد الاوقات و كان عندنا ناس منهم الكبار ومنهم الصغار اكيد الصغار يحبون تامر ولكن بينما كننا نستمع جائت امرأة كبيرة فى السن و قالت ماذا يعجبكوا فى هذا الفنان لماذا كل الشباب يحبونة كل هذا الحب فمثلا هل هو فلتة زمانة ام هو ما جابتوش ولادة (اسفة فى التعبير ) ...فاجبتها انا وقلت " صوتة حلو يا طنط " فقالت لى " ولماذا هو بالذات ؟؟"بالطبع لم استطع الاجابة ....فماذا تفعلون اذا وضعكم احد فى مثل هذا الموقف ؟؟؟سؤال محير....فاذا سألنا انفسنا ما الذى يجعل هذا الجيل يعتقد هذا الاعتقاد الخاطئ فماذا سيكون الجواب ؟؟؟تعالو معي لنرى هذه الأسباب من خلال شخصية تامر حسنى ..لقد عرف الجيل الصغير من الصبيان تامر حسنى بصورة الولد الروش ال و عرف البنات تامر حسنى بأنة فتى أحلامهن الشاب الوسيم الحنون وغير ذلك ...و لكن ماذا يعرف الجيل الكبير عن تامر حسنى من اين كونوا عنه هذة الفكرة التى تظلم شاب و فنان فى بداية مشوارة لماذا حكموا علية من دون ان يعرفوا عنه اى شئ سوى بعض اغانية..فعندما تحاول ان تذكر لشخص ظروف حياتة لا يتعاطف معه بل بالعكس يزيد كرهه ليه اكتر ويقول ان كل هذا كذب و ان الفنان الشاب يفعل هذا ليستولى على قلوب الفتيات و يأخذ عطف الاولاد ...فعلى اى اساس بنيتوا هذه الفكرة الظالمة ؟؟؟؟ على اى اساس
_________
دعونــــــــــــــــــــــا نفسر معاني هذه الأغنية بالمنطق والعقل ....أتفلق : هذا المصطلح في حياتي لم أسمعة إلا من تامر و نحن الشباب نستطيع جيدا فهم هذا المصطلح ولكن هل يستطيع الكبار فهمه بالمعنى الذي يقصده تامر كان بالأجدر إن يستخدم تامر كلمة "أتقسم" بدلا من أتفلق و لكن اعتقد إن تامر كان يقصد إن يستخدم هذه الكلمة ليكون له السبق في استخدام الكلمات الشبابية الجديدة في أغانية .... اسرقك : ماذا تعنى كلمة اسرقك هل هى بمعنى اخطفك ام بمعنى اسرق ما لديك ام بمعنى اخر ؟؟؟هذا ما يدور فى عقل الكبار و لكن نحن نفهم هذه المصطلحات فاستخدم تامر هنا كلمة اسرقك بمعنى الفت انباهك و اجعلك تعجبين بيا ...ولكن للاسف لم يفهمها الكبار و حكموا على من يقولها حكم سئ مجرد فهمهم الخاطئ او لانهم يعقون كل شئ بالمنطق ولا يفكرون مثلا ان مثل هذة الاغنية تكون نوعا من انواع الترفيه فقط لا غير ...اسورة و خلخال ورق : اذكر فى يوم كانت هذة الاغنية شغالة فى محل و كان بجوارى رجل كبير فى و عندما نطق تامر هذة الكلمة ضحك الرجل بصوت عالى و اخذ يسخر من المغنى و يقول هو بيغنى فى محل اكسسوار ولا ايه؟؟؟ فحزنت جدا من هذا الموقف .... و لكنى لم استطع تصحيح الفكرة الخاطئة التي أخذها هذا الرجل عن تامر ...ازلزلك : فماذا تعنى يا تامر بكلمة ازلزلك فهل تعنى تحطيم مشاعرها ام اللعب بها ام ماذا يا تامر ؟ طبعا تامر هنا استخدم هذه الكلمة و قصده بها أنة سيتحدى هذة البنت و لكن ماذا نقول لمن لم يستطيع إن يفهم قصده
__________-
تعالوا لنفسر هذة الاغنية معا ...ديه بسيط ما تستبسطهاش كشكشها و ما تعرضهاش : انا لا افهم معنى هذة الجملة ولا اعرف ما لزمتها فى السياق ....نفض : فهذا مصطلح شبابى جديد يستخدمة الشباب فى لغة الحوار الخاصة بهم و لم نقل شيئا ولكن ياتى تامر و يضعها فى اغنية !!! كيف حدث ذلك ؟؟؟ هكذا يقول الكبار والنقاد ويحكموا علي الاغنية وعلى من يغنيها بالفشل !!! فاذا بحثنا فى معنى هذة الكلمة سنجد انها هى و كبر قريبون الى بعض فى المعنى و معناهم لا تهتم...و لكن كما قلت فيما سبق ان تامر يسعى الى التجديد فهناك من يتقبل ذلك و هناك من يرفضة بشدة ....


وده كان تحليل الاخت نانسي الافوكاتو ودفاعها المستميت عن تامر واغنية الروعة الروعة حلق وغويشة واتفلق

كاتب الموضوع:دوندونا 90

نص الموضوع:
هاااااااااااااااااااااااااااى تيموريه ازيكوا وحشتو"تامر قالى يا دودى بحبببببببببببك انا مش مصدقه نفسىهقولكوا ازاى....................................انا كنت ماشيه مع ماما فى مصر الجديده وبعدين كان فى مكان كدا زى استديو فببص عليه لقيت واحد زى تامر بالظبط ماسك جيتار وبيغنى فانا قلت لا اكيد دا مش تامر بس بصراحه انا حاسه ان دا تامرفبصيت تانى فاتاكدت ان هو دا تامر سبت ماما وجريت عليه وقلتله تاااااااااااااااااااااااااااااامرفقام وبصلى وضحك وانا عينى دمعت ودى العاده يعنى كل ما بشوفه بعيطههههههههههههههههوقلتله بحببببببببببببك يا تامر وانا بطنطط قدام كل الناس اللى مع تامرقلتله يا تامر دنا هموت مش مصدقه نفسى انى شفتك انا فرحانه اوووووووووىقالى بعد الشر عليكى انا مبسوط اوى انى شفتكقلتله يا تيمو على فكره انا من لافرز فلقيت تامر اتبسط اوىقالى ايه دا بجدقلتله اه ولما اقولهم انى شفتك هيتغاظوا ويقولولى ايوا يا عم يا بختك هههههههههههفتامر ضحك اوىقالى وانتوا هناك اصحاب قلتلها اه طبعا يا تامر اصحاب واخوات وكلنا هناك بنموت فيكقالى طب تعرفى واحده هناك اسمهاfatoma3قلتله بصراحه معرفهاش شخصيا لكن بشوف اسمهاقالى دنا بحبها اوى دى علطول لما تكون بتكلمنى ونيجى نقفل تقولى لا بقى مش هقفل يا غلسبتقولى كدا علشان واخده علياانا بقى كنت هموووووووووت من الضحك علشان تامر كان بيقولى <مش هقفل بقى يا غلس>زى حركاته فى فيلم سيد العاطفى لما عبله كامل بتقولى هاتلنا اتنين كنز قالها كنز انتى مبتتفكيش غير بالكنزهههههههههههههههههه كان زى العسلقلتلها تامر ايه رايك نغنى انا وانت اغنيه"انا ولا عارف"قالى اوك يلافتامر كان بيقولى"انا ولا عارف انا مالى ولا ايه اللى جرالى بحبببببببك يا حبيبى بحبك" وكان بيشاور علياوانا كنت بغنيها"انا ولا عارف انا مالى ولا ايه اللى جرالى بحببببببببك يا تيمو بحبك"فتامر سكت قالى ايه دا يا تيمو بحبكقلتله اه طبعاقالى طب يلا نغنيها تانىفتامر غنى وقال "انا ولا عارف انا مالى ولا ايه اللى جرالى بحبببببببببببك يا دودى بحبببببببببببك"انا كنت هموت من الفرحه قلتله انا والله اللى بحبببببببببكواول ما قلت كدا صحيت من النوم هههههههههههههههههه.................................................عندى شويه ملحوظات شفتوا وانا بقول لتامر على لافرز دول هيتغاظوا فمن اعمالى طلع حلم هههههههههههههfatom3 بجد انا معرفش العضوه دى خالص غير زى ما قلت فى الحلم غير انى شفت اسمها وسبحان الله حلمت بيهايا بختك يا فطومه تامر قال بيحبك اوووووووىبس بجد كنت حاسه اوى انه حقيقه مش حلم وزعلت لما صحيت بس فى نفس الوقت كنت فرحانه موت ان انا حلمت بتامر للمره الخامسهانتظرونى فى الحلم القااااااااادم




كاتب الموضوع:بموت فيك يا تامر
نص الموضوع


:
الرسالة دي يا تامر نفسي .. نفسي اشوفك زي ما بيشوفوك الناس التانيين بجد بجد بس الشعور و الاحساس يمكن يتوصف بالكلام و


لا بحبر على ورق لكن ده فعل حاجة بنحس بيها و الحاجة الي بدايقني اني انا عرفا البيت بتاعك و عارفة مكانو و كنت ها اعرف الرقم و كل ده و مش قادرة اوصل انا بقالي اكتر من سنة بدور على ايميلك و لغاية دلوءتي ملقتوش انا مصرية مصرية بس عيشا في الامارات و الحيا هنا صعبة اوي بس وحشتني مصر و و حشتني الناس الي الي فيها زيك بالضبط و انا ها اصيف في مصر السنادي و انا سمعت انك بتحاول تعمل اغنيه خليجي انا ممكن اساعدك لأن انا عارفى كلمات كتيييرة بالخليجي و ما تألأش مش ها كلفك حاجة مجرد مساعده اصل انا بقالي فترة طويلة عيشا هنا و بصيف كل سنة في مصر حسا ان انا طولت عليك بس كله بثوابه و ها ابقى فرحانة اوي لو شفتك بس اوعى تفتكرني زي البنات التانيين اني لو شفتك ممكن احضنك او كده لا انا يا دوب ها سلم عليك و ها يغمى على دي اقصى حاجة بس بجد بجد نفسي اشوفك حقيقة و انتا طيب اوي و شخصيتك حلوة و جميلة زيك و دحكتك اجمل بحس فيك الحياه و الحيوية بحس ان في لسه ناس كويسه و ربنا يخلييلك ممتك و سلملي عليها عشان قدرت تيجيب واحد عسول امووور زيك كده سلام


كاتب الموضوع:اكتر واحدة بتحب تامر حسني
نص الموضوع:

هاى يا تموريين بس الحمد لله الموضوع اتحل .. احكيلكم بقى اللى حصل انى كنت قاعدة فى مكتبة الكلية امبارح عالنت عادى انا ساعات بدخل عالرابطة من الكلية ( و بلاقى ناس بتشغل حفلات وبتقعد تتفرج عادى برضه فالمكتبة ) فلاقيت السيرفر واقع قلت اما اتفرج على حفلة تامر اللى كانت فى دار الدفاع الجوى ( ومكنتش مشغلة سماعات ولا حاجه يعنى صوره بس ) .. وفجأة لاقيت واحدة تقريبا يعنى فى سن والدتى بتنادى عليا وقالتلى : ايه اللى انتى مشغلاه ده ؟! انتى مش مشغلة النت فى حاجة علمية ؟؟ ومشغلاه ليه ؟؟ ( انا اللى اعرفه ان النت علم وترفيه وكذا حاجه يعنى ) قلتلها عادى انا مشغلة اغانى حضرتك ( طب ما فى غيرى بيشغل حفلات قلت فى نفسى يعنى ) فاتنرفزت جدا منى و تخيلوا عملت ايييييييييييه ؟؟؟؟؟؟؟؟طلبتلى امين الكلية ( الامين دا يا جماعه اللى تحت عميد الكلية علطول ) عالتليفون وفجأة قالتلى : خدى كلمى فقالى (((((( اطلعيلى المكتب ومعاكى الكارنيه )))))) طبعا قالتله.. قلت بس خلاص انا كده مستقبلى ضاع ( اصل انا فالبكالوريوس ) فقررت اروح البيت واحكى لوالدتى بقى وهى تتصرف او تشور عليا ( وخدت دش حلو اوى ) وقد كان و روحنا الكلية والله لولا والدتى وهدوئها واتزانها فالكلام ما كنت عديت من الموضوع دا الحمد لله ربنا عداها عالخير .. اول ما طلعت من المكتب افتكرت جملة ارجعلى وهوه بيقول : شفت حصلى عشانك ايه ( يا تامر ) ؟!!

وده كان حزء بسييط جدا جدا جدا من التفاهات اللي موجود علي المنتدي اللي عاوز يتفرج اكتر واكتر يدخل ويشوف العجب ,بس اوعي ترد علي حد فيهم,علشان اشتراكك هيتوقف زي ماحصل معايا في اول خمس دقائق قبل ماعمل حساب تاني

رأيكم يهمني جدا
*
المكتوب بالخط الاحمر نص منقول من المنتدي كما هو دون تعديل
الصور مش لتامر حسني دول شباب بيقلدوه مسمين نفسهم اشباه تامر حسني

96 Comments:

At Jun 12, 2007, 5:52:00 PM, Blogger Unknown said...

ظاهرة أرفس واجري

أقصد

Elvis Presley

 
At Jun 12, 2007, 7:51:00 PM, Blogger Bella said...

وجالك صبر تقرا كل الكلام الفارغ المكتوب عنه من فتيات تافهات اقل مايقال عنهن انهن رقيع

الحقيقة مشكلة الجيل اللى سعادته ملك عليه انه محتاج يتربى اصلا

يعني علشان بنت تطلب من سي تامر يدعيلها

وتقول له انا مش ح احضنك او ابوسك

دي تبقى عديمة التربية اصلا

هذا الجيل به خلل واضح في تربيته وليس عنده اي هدف ولا ميول لاي شيئ مفيد

مش شايفة في سي تامر اصلا معجزة غنائية ولا حقق طفرة في الموسيقى ولا اي حاجة

هو مجرد واحد بيطلع يسبل عينيه وكل مايقول عايز اتجوز او بادور على عروسة التافهات يجروا وراه اكتر

هو فيه ايه بيحصل في البلد دي؟؟

العيب مش عليهم

العيب على اهاليهم اللى مش فاضيين يربوهم اصلا

امال لو هو مطرب بصحيح كانوا عملوا ايه

ايه القرف اللى احنا فيه ده

انصحك تشرب لك حاجة تروق دمك بعد الكلام اللى يحرق الدم اللى انت نقلته هنا وتلاقيك يامسكين اتفرست وانت بتقراه

قال تامر قال

حاجة تفقع المرارة صحيح

 
At Jun 12, 2007, 7:53:00 PM, Blogger Ahmed Shokeir said...

هو الإعجاب والهوس بالنجوم شيئ موجود دايما في كل زمان في الجيل ده واللي قبليه واللي جاي
وفي كل مكان هنا وهناك في اوروبا واميركا والهند

ولكن الإعجاب والهوس كما ظهر بالبوست شيئ أوفر وبصراحة مقزز لأن بصراحة مستوى التعبير عن الإعجاب اسلوبه حتى مش مريح ومش مهضوم ده من ناحية من ناحية تانية غالبا الهوس بالنجوم بيصحبه نجوميه حقيقة وموهبة عالية صعب تكرارها بسهولة ده في مجال الفن والرياضة وحتى الأدب
وهو ماأشك في أن نجمنا يتمتع بيه
هو في الآخر صوته مقبول وبعض اغانيه حلوة ولكن الضجة والهوس غير متناسب مع الموهبة

بس خلاص

 
At Jun 12, 2007, 7:54:00 PM, Blogger Bella said...

نسيت اقول حاجة فرستني هي شوية العيال اللى بيقلدوه دي كمان

معلش مرارتي ماسمحتليش اقرا كل اللى انت ناقله من منتدى تامر حسني

انا اصلا كنت ح اتشل لما شفت الاعلان الكبير اللى عملوهاله على كوبري اكتوبر

وقعدت افكر ازاي هم مش شايفين تهربه من الجيش جريمة يستحق عليها الاحتقار.

مهما كنا متضايقين من حاجات مزعلانا في البلد لكن يظل التعامل مع بعض الامور كالتجنيد مثلا والدفاع عن الوطن من الامور التي لايمكن المساس بها .

ومش بس متهرب

لا مزور كمان

بلانيلة على الاجيال الشابة

هم دول بقى اللى مفروض يقودوا البلد

شكلهم ح يقودوها لاقرب كبارية

 
At Jun 12, 2007, 9:13:00 PM, Blogger BaTresYa said...

الشباب حب تامر لأنه منهم ..ولأنه وصل حاجات بيعشوها ...حب ,فراق,شوق ...كل الحاجات اللي جيلنا معظمه بيحسه ... الشباب عموما بيحب اللي يمسهم سواء مغني شيخ داعي ممثل ...أي حد بنشوفه
تاني حاجه ... احنا بناخد ثقافتنا من الإعلام تليفزيون ولا رادي او نت اي وسيله اعلاميه احنا بناخد ثقافتنا منها ودا اللي بيدرسهولنا ... سيب اللي يحب يحب وواللي يقتدي بيه يقتدي ... كل واحد مسئول عن خياراته

 
At Jun 12, 2007, 9:37:00 PM, Blogger شـريف الصيـفي said...

لاسباب تقنية تغير عنوان المدونة
من الغد تواصل هيباتيا الكتابة في موضوع : الله .. النص ... البشر
http://hypatia-theu.blogspot.com

 
At Jun 12, 2007, 9:37:00 PM, Blogger smraa alnil said...

ههههههههههههههههههه
رفعتلي الضغط يا عمرو اكتر ماهو مروفع

هو انت بتستهون بتامر
يا ابني العالم بكرة يخلده لانهم بيقولوا والله اعلم انه باني الاهرامات

وهو المسئول الاول عن عملية السلام بين الفلسطنين وكوالالامبور

اما انت جاهل صحيح يا عمور
بقي انت مش عارف تار عمل ايه
سبوووووووووووووووووني عليه
لا علي البت اللي عايزة تامر يديعيلها دي
دة انا هكشف راسي ساعه فجرية
وادعي عليها
بلا قلة ادب وبجاحة

الله يمسيك بالخير يا عدوية
كركشاندي دبح كبشه يا محلة مرقة لحم كبشه

اهو دة الكلام الموزون مش تقولي خلخال وغويشة بلا كلام فارغ
خرجنا منها علي خير يارب

 
At Jun 12, 2007, 9:42:00 PM, Blogger micheal said...

هههههههههههههه..يا عم نفض للحوارات دي كلها..ده أنا قريت اول سطرين و كنت حتشل
يغوووووروا غي داهيه هما و تامر
بلد فاضيه بصحيح...خلينا في المهم
هو ايه اللي حيحصل مع معتز اينو...؟
هههههههههههههه
تحياتي لك

 
At Jun 12, 2007, 9:55:00 PM, Blogger Nadine Alfred said...

معلش يا عمر
إتأخرت عليك فى الرد
اصلى قمت اعمل كركديه لزوم الضغط

المهم انا كنت لسه إمبارح بتناقش مع واحدة معايا فى الجامعة
و مصممة تقنعنى انه واد محصلش
و قعدت تسألنى انت مابتحبيهوش ليه؟
بصراحة انا اللى نفسى افهم
هم بيحبوا فيه ايييييييييييييه؟
مش هو ده تامر اللى كان فى السجن؟
مش هو ده تامر اللى مثل تمثيلية عبيطة انه عيط و تاب و بقى واحد تانى؟
مش هو ده تامر اللى بيتقنزح و بيعمل مشاكل مع معجبينه فى حفلاته؟

لأ و كله كوم
و بتاعة الحلم دى كوم تانى
عاااااااااااااااااااا
للدرجة دى فيه شباب مخه ملحوس فى بلدنا؟

 
At Jun 12, 2007, 10:27:00 PM, Blogger عباس العبد said...

انت بتهرج صح
اكيد مدخلتش النتدى
مش ممكن تكون استحملت
يا راجل انا مستحملتش اكمل بقية البوست و نقلت على التعليقات علطول

 
At Jun 12, 2007, 11:48:00 PM, Blogger semsem said...

بصراحه انا مقدرتش اكمل البوست لانه يفرس
بس ممكن اقولك ايه خلى تامى نجم
الاعلام والقضيه بتاعته

والناس الفاضيه للكلام الفاضى بس

ما هو لو الناس مش فاضيه ووراها حاجه مهمه تعملها مكنوش عملو كده

والغريب يءا اخى انا قضيه تزوير عملته بطل وصور على الكوبرى
انما لو كان عمل حاجه عليها القيمه لا كان حد عبرة ولا حتى علقه صورة جوة بيتهم مش فى الكوبرى

 
At Jun 12, 2007, 11:53:00 PM, Blogger علا من غزة said...



مرحبا يا عمرو

قبل ما انسى انا كنت جاية اقول ايه

انا عزماك عبى تاح كميل كمال مالوش مثال اذا تحب تجاوب عليه

من هنا


اما بالنسبة لموضوع تامر والذي منه

ما انت اكيد هاتلاقي ناس عجبين بعمرو دياب او منير او فضل شاكر كمان بنفس الطريقة والقوة او السذاجة

انا حاكون محايدة لأني شخصيا بحب اغاني تامر وبلاقي انها مختلفة ,, وان كانت اوفر احيانا خاصة الشريط الاخراني

بس في نفس الوقت نفسي حد من الامامير اللوزاز الي كاتبين كلام زي ده يجي يعيش يوم ولا يومين في مكان زي غزة هههههههه يا عم ايه ده ,, انا شريرة فعلا

لأن ساعتها حايحسو بتفاهة الاعجاب بمطرب لهذه الدرجة

مراهقين ويعملو اكتر من كدة ,, بكرة يكبرو ويعقلو

ياللا سلام

 
At Jun 13, 2007, 3:51:00 AM, Blogger MoHaMeD HoSSaM said...

انا جالى السكر والضغط

انا بس نفسى افهم هما دول ناس طبيبعة

يعنى بياكلوا ويشربوا زينا

 
At Jun 13, 2007, 6:28:00 AM, Blogger Reemo said...

عمرو
أنا ضغطى على بجد
ايه ده مش ممكن
هو فى تفاهه كده
ولا والمصيبه ان كلهم بنات
مش فاهمه هو للدرجادى البنات تافهه
ونرجع ندافع ونقول مظلومين والمجتمع ظالمنا وبيقول علينا تافهيين
ماهو لما يكون فى بنات زى دى فى المجتمع ليهم حق يقولو اكتر من كده
الهوس بلنجوم ده مش جديد
بس الجديد طريقه التعبير عن الهوس ده
لا والشباب بتقلده على ايه
واحده عايزاه يدعيلها
والتانيه كانت هتترفد بسببه
على ايه نفسى افهم
بجد مش عارفه اقولك ايه
منتهى التفاهه اللى فى الدنيا
طيب ده حتى ليه أغانى كلامها مستفز
ومينفعش يتغنى أصلا وساعات بحس انه بيغنى علشان يهزق البنات
مش فاهمه يعنى هو يهزقهم وهما يموتو فيه
حسبى الله ونعم الوكيل
فعلا حاجه مستفزه
ولسه بكره ياما هنشوف
ربنا يستر

 
At Jun 13, 2007, 8:58:00 AM, Blogger The Alien said...

ياعم يولع تامر باللي بيحبوه
إحنا بقينا شعب فاضي
والشباب حالته تحزن يبقي مستني إيه

المشكلة الحقيقية إنهم بيفتكروا إن هو دا الفن
يعني دلوقتي بقي الفن هو اللي بيقدمه تامر وسعد وهيفا
ولما نسمع منير ولا وجيه نستغرب من اللي بيغنوه
زي بالظبط ما حاصل مع اﻷفلام
السينما بقت اللمبي وهنيدي
واللي زي يوسف شاهين مالوش مكان

أنا بصراحة مقرتش غير أول فقرة بتاعت البنت اللي عايزاه يدعيلها وأول سطرين من التانية وبعد كدا مقدرتش أكمل
بس الحق مش ع الشباب
الحق علي عمل كدا ف البلد
وساب شبابنا للي زي تامر يكونولهم عقولهم

أنا بضم صوتي لصوت سمرا
وبطلب تشغلولنا غنوة لعدوية

تحياتي

 
At Jun 13, 2007, 12:20:00 PM, Blogger يا مراكبي said...

أولا .. ما أقدرش أنكر إن فيه كام أغنية للمطرب ده بالفعل كلماتها وألحانها رائعة جدا .. لكن مش ده موضوعنا .. إحنا موضوعنا هو ردود فعل الشباب أو البنات دول

وفي الحقيقة أنا مش مندهش كتير من ردود الأفعال دي .. هو ده الزمن اللي فيه التفاهة بقت هي السائدة والأمور الموزونة بقت هي النادرة

بمعنى آخر .. اصح بقى هو الغلط .. والغلط بقى هو الصح

أذكر هنا قول الله تعالى في سورة الرعد: أَنزَلَ مِنَ السَّمَاء مَاء فَسَالَتْ أَوْدِيَةٌ بِقَدَرِهَا فَاحْتَمَلَ السَّيْلُ زَبَدًا رَّابِيًا وَمِمَّا يُوقِدُونَ عَلَيْهِ فِي النَّارِ ابْتِغَاء حِلْيَةٍ أَوْ مَتَاعٍ زَبَدٌ مِّثْلُهُ كَذَلِكَ يَضْرِبُ اللّهُ الْحَقَّ وَالْبَاطِلَ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفَاء وَأَمَّا مَا يَنفَعُ النَّاسَ فَيَمْكُثُ فِي الأَرْضِ كَذَلِكَ يَضْرِبُ اللّهُ الأَمْثَالَ

فأما الزبد فيذهب جفاء يا عمرو

 
At Jun 13, 2007, 4:51:00 PM, Blogger ضـوء الـقـمر said...

انا لا انكر اني من اشد معجبين تامر وان اغانيه فيها اختلاف وبتوصل بسرعه لعقول الشباب بس هو كل شئ يزيد عن حده ينقلب ضده يعني انا اه بحب تامر واه بسمعله بس مش لدرجة اني لما اشوفه في الشارع اروح احضنه وابوسه مثلا لا طبعا تربيتي واخلاقي ميسمحوش بكدهوهو ايه اصلا عشان كده وبما اننا طبعا شعب مهولاتي فاي حاجه بتعجبنا لازم نعملها بروباجندا محصلتش انا احيانا بحس بسخافه رهيبه لما اشوف ناس بتعمل كده مع مطرب او ممثل ايه يا جماعه هو مش بني ادم زينا ولا ايه
والشباب اللي مسمين نفسهم اشباه تامر ولا البنات اللي هتموت بس وتشوف تامر دول بصراحه اسخف من السخافه نفسها اسمعله وعجبني وبقة مطربي المفضل خلاص مش لازم اموت نفسي عشان خاطره يعني

معلش طولت عليك يا عمرو بس كان لازم اقول كل اللي في نفسي قبل ما اطق واموت بفرستي من البوست اللي انت كاتبه ده
تحياتي :)

 
At Jun 13, 2007, 8:27:00 PM, Blogger Gid-Do - جدو said...

الابن والصديق عمرو

اولا ـ اعتذر على انى مش بدخل واكتب تعليق لكن بعد اشتراكى فى جوجل ريدر ونقل الناس اللى بزورهم علية حكون منتظم

ثانيا ـ انا سجلت مع
Facebook
واشكرك على استضافتى لكن حاسس انه محتاج منى وقت لفهمه وبناء علية قررت اطنش لغاية ما اكون على استعداد افهم

ثالثا ـ انا مش عوزك تحس انى مطنشك عمدا انت ولد ممتاز ومعرفتى بيك شرف وارجو انى مكنش مزعلك واذا حصل خليك جدع وانت الكبير

شوف ياعمرو
متفتكرش ان اللى بيحصل مع تامر حسنى ـ انا معرفش دة مين اصلا الا منك ـ دة حاجة جديدة ـ فى كل زمن فية حاجة كدة لان دية صناعة اسمها تسويق نجم وامريكا بتعملها كل يوم مش علشان خاطر عيون النجم لكن علشان خاطر فية ناس بتكسب دهب من وراء هذة الصناعة

الفيس بريسلى بتاع الخمسينات فى امريكا لسة بيكسبوا من وراه وفية ناس مقتنعة انه عايش وفية ناس لسة بتصرف دم قلبها علشان يبقوا شبهة ـ عمليات تجميل كمان ـ صناعة

ميكل جاكسون ـ نفس الحدوتة ـ صناعة

فرقة الخنافس الانجليزية ـ نفس الشئ ـ صناعة

منتج بيجيب دهب حتى وان كان المنتج بخ للصراصير وريحتة مش هيا لكن بيجيب فلوس


وعلى فكرة كل ما كان للمنتج فضايح كل ما كان احسن لان الفضايح دعاية مجانا بتزود من انتشار المنتج

انتظر سنة ولا اتنين ومش حتسمع عن الولد دة تانى لان الناس اللى وراه راح يحرقوة ويطلعوا غيرة جديد يعملوا منه فلوس اكتر ـ دية صناعة وليها خبراء

سلام ياعمورة

 
At Jun 13, 2007, 9:46:00 PM, Blogger سكوت هنصوت said...

سا ساتر..صحيح..جالك طقطان..تقرا كل الهبل ده..انا اصلي دمي بيتحرق بسرعة..ما بستحملش..بس يعني انت مستغرب قوي كده ليه.مستني ايه من جيل اتربى على ستار اكاديمي..وستار ميكر..والولاد و البنات الي بيصالحو بعض لما بيرشوا على بعض ميا..ببوس واحضان..عادي يعني
اعلامنا اذل الله مقامة اكتر من كده..خلقلنا جيل من عيال تافهة تفاهة مفيش بعدها
الا ما شفنا مسابقة واحدة عشان تطلعلنا احسن مخترع مثلا..ولا احسن بحث علمي بين الشباب.ولا احسن ناشط مدني..الا كله في هز البطن والوسط والمرقعة وخلاص..الأنقح بقى..ان الأهالي بتوع جيل السمن البلدي..بيشجعوا عيالهم على المسخرة دي..الأم تتفرج هي وبنتها على سي زفت عطية مثلا..وهو هارري البنات بوس في الشقة المفروشة..وما تفكرش تقفل التلفزيون و تقولها ايه المسخرة دي..لا دي ممكن تقولها يلا نسوطلة عشان مصر تطلع الأولى....و بعد كده لما تعرف ان بنتها اتجوزت عرفي..تقولك انا عملت ايه بس في دنيتي يا ربي..
ايه بقى مميزات سي زفت ده غير ان عنده شوية شعر في صدرة..ولا حاجة..اهو تافة من ضمن التافهين..واكبر دليل..هو فيلق التافهين الي ماشيين وراه..عبد الناصر لما كان عايش و شاف مجلة عاملة مسابقة ملك الشاطئ..كلها عيال مسبلة...راح باعت جايب العيال دي كلها و حلقلهم زلبطة...و مسفرهم عالجبهة..طول مالبيوت مافيهاش اهالي عارفة تربي..مش هيطلع غير الأشكال الضالة بتاعت بحبك يا تامر

 
At Jun 14, 2007, 1:02:00 AM, Blogger basma saghir said...

لالالا هو في كدة...انا كنت اعرف انه في معجبين بس مش بالمنظر ده...بص انا مش عايزة احكم على حد بس انا شايفة ان كل حاجة في تامر حسني عادية اجدا..التقييم العام بتاعه: مش قوي

وبعدين الناس دي بتكتب اي كلام فارغ ودماغهم فيها بطيخة قرعة..وبدات اصدق ان الاستاذ تامر عاملهم عمل :)

زمااااااان قوي كانوا الشباب معجبين بالمغنيين برضو بس بالمنظر ده انا مشفتش

هيييييه والله ياعمرو انت بالك طوييل قوي قوي علشان تفتح الموقع وتقعد تقرى...وفر نظرك لحاجة احسن

يلا بقى..ابقى تعالى

 
At Jun 14, 2007, 3:42:00 AM, Blogger safa7_karmooz said...

طب لما اافوق من فقعتى هاجى وارد

معلش..:)

 
At Jun 14, 2007, 8:01:00 AM, Blogger Amr Ahmed said...

IRC President
ياريت جت علي قد كده

نورتني
_______________________________
Bella
هاعمل ايه بقي

هيهيهيهي
هو المفروض اني من الجيل ده

بس انا برئ من تامر

وبعدين البنت مش هتحضنو ولا تبوس
محترمة يعني

هيهيهيهي
نورتيني
_______________________________
Ahmed Shokeir
اكيد طبعا سعيد بتعلقك جداااااا
بس حضرتك قلت الهوي بالنجوووم

يعني حتي تامر ده باقله كام سنة

بالظبط هو شئ مقزز

رايك تمام

نورتني
_____________________________
Bella
ههههههههههههه
ليه اشمعني انا قدرت واستمحلت

تقريبا
نورتيني
سعيد باهتمامك
______________________________
BaTresYa
حب وايه وفراق ايه
حلق واسورة وخلخال
واّاّااااااااااا

ده كلام برضو
تامر ميستحقش كل ده اصلا

وحتي لو هو محصلش الكلام ده مش كويس
نورتيني
_______________________________
هــيـبـاتـيـا
اوك
سعيد بالتنويه
___________________________
smraa alnil
اشمعني انا يعني

باني الاهرامات
الللللللف مبروك
الله علي عدوية زي الفل

نورتيني
_____________________________
micheal
ههههههههه
يا رايق
انت
انا سمعت انه اتغرم سبعين الف بس
نورت يا ابو الكباتن
________________________
nadine
وفندم ولا يهمك
طب وانا ماليش كوباية؟

النقاش ده حصل معانا كلنا
يللا ربنا يهديهم
نورتيني
___________________________
عباس العبد
والنبي ياخويا
مابهرج

استحملت هاعمل ايه
نورتني
_________________________
semsem
الظاهر ان محدش كمل البوست

طيب خير

كلامك سليم
نورتيني
____________________________
عـلا - من غـزة
علا
ااااااااااااه
تاج
انا تقريبا مش بجاوب علي تيجان
متاسف جدا جدا
اوعي تزعلي
بصي يا علا
حتي لو منير او عمرو ليهم معجبين
فهما ناس بقالهم مشوار

بس برضو انا موافقش انه يبقي بالطريقة دي
مع اي مغني
نورتيني
__________________________
MoHaMeD HoSSaM
اكيد بياكلوا ويشربوا

لكن زينا دي
فيها كلام تاني
_____________________________
REEMOO
المدونين كلهم ضغطهم علي
وبعدين
هههههههههههههه
شفتي التفاهة وصلت لحد فين

نورتيني
__________________________
The Alien
عندك حق
شباب فاضي
وعندنا راي كمان بيرشح عدوية

نورت يا مان
____________________________
يا مراكبي
اديك قلت كام اغنية

يعني مش تلاتين اربعين اغنية
والباقي بتاعه زفت

زمن العجايب صحيح
نورتني
_____________________________
ضـوء الـقـمر
ممممممممممممم
مفيش مشكلة خالص
بس مش بالشكل اللي بيحصل ده
انتي كده صح
نورتيني
________________________________
Gid-Do - جدو
جدو الحبيب
لالالالالالالالالالالا
مفيش اعتذار ولا حاجة
ياجدو انت حبيبنا كلنا

مفيش اي مشكلة
بجد كلامك يسعدني جداااااااااااااااا

اكيد ده غلط سواء برة او جوه
يعني العملية فلوس

طيب كويس

نورتني يا جدو
_______________________________
sokoothansawat
من الواضح
اني انا الوحيد اللي قريت البوست كامل
هههههههههههه
اوفقك تماما
نورتيني
_________________________
بيسوو
ده فيه كده
وكده
وكده كمان
حلوة حكاية العمل دي
نورتيني
__________________________
safa7_karmooz
ههههههههههههههههههههه

مستنيك

 
At Jun 14, 2007, 8:33:00 AM, Blogger Ma 3lina said...

حرام عليك كدا على الصبح دمى يتحرق ماشى يا عمرو

ماله باه تمورة ملك الجيل بما ان الجيل كله سوابق و هارب من التجنيد يبقى تمورة الملك

بلاش حقد على الناس باه

و ايه البنااات الفاضية دى عليهم و على تامر

 
At Jun 14, 2007, 2:07:00 PM, Blogger نهر الحب said...

البوست طووووووووووووووووووويل
مقريتهوش كله

بس علي العموم انا مبحبش اتامر كشخص

بس هوه صوته حلو

بس انا مبحبش حد يدي حد اكتر من حقه كانه اخترع الزره

بالله خلينا احنا للامتحانات

 
At Jun 14, 2007, 7:31:00 PM, Blogger Hannoda said...

بص.. الظاهره ده مش جديديه... عمرو دياب كان له مجانينه ... وعلى ايه ما عرفش

عبد الحليم كان له مجانينه... آه يستاهل الاعجاب الشديد والانبهار بما يقدمه
واحترام شخصيته الوطنية حياته اللي كافح فيها... لكن في النهاية الفنان شخص بيقدم فن راقي.. ونحن متلقين لهذا الفنو لا شيء في ذلك يدعو للجنون
و لكن العقول الفاضية السطحية ما بتدورش على أي مبرر أو داعي للجنون عشان يتجننوا


للأسف ... السطحية و التوجه لما هو تافه جدا .. موجود في كل الأجيال.. و سببه ايه؟؟؟ (حاجات كتييير جدا محتاجة ميت بوست) أ،ا مستفَزّة زيك بالضبط... لكن مش مستغربة

 
At Jun 14, 2007, 10:12:00 PM, Blogger مريم said...

كل زمان هتلاقى فيه ناس زى دى
وبعدين ميحبوش تامر ليه
ماهو ناجح ورومانسى وفاتح قميصه
يعنى هيلاقى مليون واحدة تحبه ومليون
واحد عايز يبقى زيه
الناس دى هىه اللى اتدهولت مع ثومة
وانتحرت عشان حليم مات
وجاتها سكتة فى ماتش الزمالك
احنا بنعرف ننفعل فى الحاجات دى
لان حاجات تانية مهمة وهادفة محرومين منها
يعنى مين شاب اهتم بالبلد ومخدش على دماغه
عمرو خالد مشوه وايمن نور اديك شايف
وحتى اللى بيتظاهر ولا يفك بكلمة فى مدونة
بيطلع عين امه
يبقى التعلق بحد زى تامر بيضمن انك تطلع انفاعالاتك بامان من غير ما تتعلق
ولا تتبهدل
وسلامو عليكو

 
At Jun 15, 2007, 7:23:00 PM, Blogger الدمعه said...

السلام عليكم

ههههههههههه
انا مش عارفه اقولك ايه
الناس دي هبله ولا مش طبيعيه ولا فراغ

ولا ايه بالظبط
تامر زي اي مغني
بس البنات تافهه شويه
مش كلهم طبعا بس الي بيعمل كدة

مكن يكون مضيعه للوقت
فراااغ
مش فاهمه
ربنا يشفيهم

تحياتي على جرئتك

 
At Jun 15, 2007, 9:39:00 PM, Blogger كراكيب عادل said...

يحيا التفاهة

ويحي الملك

بئي انا جاي اجري علشان اشوف كاتب اية تحرق دمي

لا واية قال اشباة تامر

نياهاهاهاهاهاها

 
At Jun 15, 2007, 11:10:00 PM, Blogger Unknown said...

معلش أنا متحفظ على حوار وطني وعبد الحليم والكلام ده

النظام ببساطة إن السلطة يتستخدم شعبية الفنان لتثبيت السلطة لا أكثر ولا أقل

 
At Jun 15, 2007, 11:33:00 PM, Blogger ساعه الغروب said...

انا بجد مش فاهمه ايه الهوس الغريب بما يدعى تامر دا

بجد شئ غريب


انت عراف انا ساكنه هنا قدام كليه التجاره والهندسه على طول

المهم لقيت مره واحد شايل جيتار
! ! ! ! ! ! !

استغربت جدا ولما سالت اخويا بما انه فى الكليه ماله دا

قاللى اه دا تامر
!!!!
قلتله تامر مين سعادتك

قاللى شبيه تامر يعنى وبيسمى نفسه تامر

مش بيحب حد يندهله باسمه

! ! ! ! ! ! !


وطبعا جينز وقميص ابيض و جاكيت اسود والقميص مفتوح وشعره منكوش

وحاجات غريبه موووت كدا


استغربت جدا انه حد عقله فاضى اوى كدا

ازاى يعنى انه حد يلغى نفسه عشان يبقى حد تانى مهما كان الحد دا مثله الاعلى


مش فاهماهم بجد

!!!!!! !!!!!!!


شئ عجيب جدا بجد

ربنا يحفظنا

ويهديهنا جميعا

شكرا ليك

ومش تغيب كدا عننا تانى

:)

 
At Jun 16, 2007, 2:35:00 PM, Anonymous Anonymous said...

ابناء مصر بنحب. هنقدر. هنغير
http://abna2masr.blogspot.com/

 
At Jun 16, 2007, 6:54:00 PM, Blogger NeRmeeN said...

اه والله عندك حق...حاجة تفقع....انا بحب اغانى تامر ...بس مش معنى ده ان اعمل الهبل اللى بيتعمل ده....قال كينج فى جينيرشان قال ...يلا بقى ما هو ده اللى جايبنا ورا

اهم حاجة عندنا سلامة تامر ...وطظ بقى فى طلعت السادات و ايمن نور الناس اللى راحت فطيس دى

تحياتى ليك

 
At Jun 16, 2007, 11:53:00 PM, Blogger bastokka طهقانة said...

تامر حسني يتميز بصفة لا يتمتع بها غيره


لانه



مطرب



سوابق




و لا اية؟


اوروفوار

 
At Jun 17, 2007, 7:37:00 AM, Blogger Ehab said...

انا مقدرتش اكمل للاخر الله يسامحك ده انا بطني وجعتني من الغيظ هي الناس دي مش بتنكسف من الهبل اللي هم فيه ولا ايه اعصابي يا عالم
الله يسامحك يعني انت راجع من الأمتحانات عشان تشلنا
بس المهم حمد الله على سلامتك
سلااااااااااااااااااااااام

 
At Jun 17, 2007, 2:34:00 PM, Blogger سهر الليالى said...

لما يبقى من الشياكه واحدث الموضات ان الشباب الورد تلبس بترتر وتطول شعرها طبيعى لازم البنات تموت نفسها على تامر ملك الجيل ولو ان الواحد مايقدرش يعمم ويظلم الكل سيبك لسه فيه شباب بعقلهم برضه ربنا يسترها
:)تحياتى

 
At Jun 17, 2007, 7:53:00 PM, Blogger واحـــد مـــــن الـنـــاس said...

أنا ليا واحد صاحبي وحبيبي من الاخوة اشباه تامر

هاو مضهور في المنصورة
اسمه احمد عراقي

لو جبتلكم صوره مش هتصدقو ان حد بيقلد تامر بالطريقة دي

في اتنين في المنصورة عاملين ستايل تامر بالظبط

واحد اسمه محمد حمامة
واحمد عراقي ده

عموما دي مش اول مرة تحصل ولا حاجة

نجوم السبعينات من الممثلين كان بيحصل معاهم نفس الشيء


يمكن الوسائل اتطورت شوية عشان كل حاجة اتطورت

لكن التقليد موجود

اللي مستغربله

ان في حفلات تامر حسني

البنات بيطلعو على المسرح وينطو عليه ويبوسوه ويحضنوه بناااات كتيييييييير جدا جدا

والمصيبة ان اغلب البنات دول بيبقو جايين مع اهاليهم او اخواتهم

بجد يعني ازاي
ده بيحصل ؟؟؟

والمصيبة الاكبر ان الحفلات دي بتتصور وتتعرض في كل الفضائيات

وخلو الناس يقولو شوفو بنات المصريين عاملين ازاي

بجد شيء لا يطاااااااااق

 
At Jun 17, 2007, 10:01:00 PM, Blogger الوردة السوداء said...

مين قال ان منير وكاظم وعبد الحليم موصلوش لنفس المكانة
اعتقد انهم وصلو للى احسن منها

ولوعلى تامر منقدرش ننكر برده انو كويس
بس فعلا درجة وصفه مبالغ فيها جدا

بس طبعا الناس بتفهم
وعارفة كويس الوحش فين والكويس فين
الشعب واعى بكفاية

وياسيدى
اعتبره كلب وراح

 
At Jun 18, 2007, 2:08:00 AM, Blogger Ummah said...

faraaaaaaa3'....!

 
At Jun 18, 2007, 2:29:00 AM, Blogger Abd El Rahman Magdy said...

كفاية... حراااااااااام
دوا ضغط بسرعة
إيه الكلام اللي يفرس ده
ايه التفاهة دي
هما كانوا أول ناس يسمعوا أغاني ما كلنا بنسمع لكن ما بنعملش كدة
وبعدين مين تامر ده أصلا عشان يعملوا معاه كدة
قال ملك الجيل قال
أنهي جيل ده
ده جيل (..........)
حسبي الله ونعم الوكيل

 
At Jun 18, 2007, 10:26:00 AM, Blogger barbie girl said...

!!!!!!!!!!!!

 
At Jun 18, 2007, 5:02:00 PM, Blogger Jobove - Reus said...

please visit, thank

 
At Jun 18, 2007, 6:15:00 PM, Blogger bluestone said...

انا بصراحة ضغطي علي لما قريت الكلام ده
وانا اللي كنت بقول على اولاد خالتي عبط ومهابيل .. دول طلعوا عينة بسيطة من التخلف العقلي ..
العيال دول لا يمكن يكونوا طبيعيين ابدا
يا اما احنا بقى اللي فينا حاجة غلط
ما هو اصل الهوس مش للدرجة دي .. ده هبل
واللي تاعبة نفسها قوي وبتحلل اغنية تامر كلمة كلمة ..

بصراحة البوست ده استدعى من عقلي كل الالفاظ المزعجة والبذيئة .. وضغطي علي فعلا .. هما دول بكره بتاع البلد دي .؟؟؟؟؟

واضح اننا مقبلين على ايام سودا

 
At Jun 18, 2007, 7:16:00 PM, Anonymous Anonymous said...

بس
كفايه
خلاص
مش قادره اقرا اكتر من كده
انا مرارتى اتفقع اكتر ماهى مفقوعه اصلا
بص بقى انا حاسه اساسا ان الحب الغير طبيعى ده وراه شركه انتاج كبيره عارفه ازاى تأثر فى جمهور من الشباب الصغير اللى كلمه توديه وكلمه تجيبه
شركه انتاج حبت انها تستقفيد من وجوده فى السجن وماتخليش حد ينساه
فى نفس وقت صدور الحكم بتاع ايمن نور والناس ملمومه وبتنضرب فى المظاهرات
كان فيه مظاهره جامده جدا عشان خاطر تامر حسنى
وتخيل..ماكانش حواليهم عسكرى واحد
عشان عارفين انهم اتفه من انهم يشدوا انتباه اى حد
نقول ايه بقى
انا مش طايقاه اصلا من ساعة ألبومه مع شيرين

 
At Jun 18, 2007, 8:07:00 PM, Blogger Unknown said...

ايه الحقد ده
انت مش عارف انت بتتكلم على مين؟

اغيظك اكتر؟
ممكن تحس ان البنات والولاد اللى بيموتوا فى تامر دول عيال هايفة ضحايا للسطحية والهيافية
طب لما تعرف ان فى ناس متفوقين فى حياتهم جداااااااااااااااااااا وعلى مستوى عالى جدااااااااااا من الثقافة والمعرفة والمركز المرموق بجد
ويجيوا قدام تامر يتهبلوا هبل غير طبيعى
لدرجة انى كذا مرة كنت هخسر صاحبة ليا عشان سى تامر طلع فى احدى القنوات او جه فى الراديو وانا شوفته وسمعته ومقلتلهاش
انت مش متخيل بتبقى زعلة بجدددددددددددددددد

ربنا يهدى الجميع ويهدينا ياااااااارب

 
At Jun 19, 2007, 12:29:00 AM, Blogger علاء عارفين said...

انا مش شايف مشكله ان الواحد يبقى من جماهير اي مغني او ممثل . . لكن كل حاجه بالمعقول . . يعني مش امشي اقلده و ميبقاش ليا هم غير متابعة اخباره . . ده استهبال. . و بعدين لما ده يبقى king of generation
يبقى الجيل ده في الطراوه

 
At Jun 19, 2007, 6:05:00 AM, Blogger TAMTAM said...

انا كرهت اسم تامر بسببه ..سيبك من حسني لأني كدة كدة بكره الاسم ده

دي مهزلة ومالوش غير معنى واحد
البلد دي رايحة في داهية وكل اللي احنا بنعمله ولا حد بيسمعه غير امن الدولة

يعني واحد هايف زي ده يتعمله مظاهرات ومنتديات ومسخرة وقلة ادب


والناس اللي بتتسجن عشان بتقول كلمة حق والناس اللي بتموت في طيارات وعبارات و كل حاجة حوالينا بايظة ومافيش حد بيتكلم ولا بيسمع


انا بتصدم لما ااقوم ادور على دوا السكر والضغط بتاع بابا وراجعه

اه يا شللي

 
At Jun 19, 2007, 9:13:00 AM, Blogger سجدة said...

بصراحة انا قبل ما اعيب على هؤلاء الشباب اللى الفراغ مالى عقولهم
اعيب على أهلهم الذين لم يعرفوا كيف يملؤن فراغ ابنائهم بالرياضة والثقافة والفن الحقيقى
ولكن الأهل مش فاضية لهم اصلا دا غير تشبعهم بالإعلام الفاسد اللى بيزين كل المفاسد اصلا
وطبعا دا غير غياب دور الدولة وهدم الكودار وتصفية اى قدوة صالحة تظهر على السطح إما بالنفى أو بالمنع من الظهور يعنى انا ببص لدول للأسف على أنهم ضحايا
ضحايا الكبار الذين وقعوا أسرى للمال والإعلام الفاسد
وضحايا الدولة الزفت دى

 
At Jun 19, 2007, 9:39:00 PM, Blogger Dalia said...

ايه ده
:S

انا ماقرتش كل الكلام المنقول لانى ضغطى بيعلا و انت عارف الواحد مش لاقى صحته يعنى

الناس دى هايفه اوى و ماعندهاش حاجه تعملها فى حياتها ... لازم يحبو واحد هايف و تافه زيهم

 
At Jun 20, 2007, 9:46:00 AM, Blogger The Alien said...

بكرة فيه حفلة قوية ف جنينة اﻷورمان الساعة 7
هيكون فيه كذا فرقة
وسط البلد وصحرا وبلاك تيما
أتمني أشوفك هناك

تحياتي

 
At Jun 20, 2007, 10:44:00 AM, Blogger sarah la tulipe rose said...

انا مريت بالمواقف دي و اخرتها كانت ارتفاع في ضغط الدم
يعني الي خلا الناس تعمل مظاهرة عشانه و هو اصلا متهرب من خدمة بلده يخليهم يسموه فتيالجيل الاول و لا حتي رجل القرن
اشباه تامر حسني ..لا و الله نعم شبابك يا مصر .الصراحة مش قادرة اقول حاجة عشان الضغط
شعب مغيب فعلا ..معرفش انت صبرت تقرا الحاجات دي ازاي

 
At Jun 20, 2007, 12:50:00 PM, Blogger Amr Ahmed said...

Ma-3lina

واشمعني انا دمي يتحرق لوحدي يعني

سوابق صحيح

نورتي يا دوك
_______________________________
nahrelhob

مممممممم

ايوه الامتحانات ارحم برضو
________________________________
Hannoda
بس موصلتش للمرحلة دي

دول مجانين خالص

نورتي
____________________________
مريم
حلوة ناجح وفاتح قميصه دي

هههههههههههههه

صحيح ما التافهين مفيش اكتر منهم
نورتيني
_____________________________
الدمعه
وعليكي السلام ورحمة الله وبركاته

والله ممكن نسميها وتفاهة وضياع

نورتيني
___________________________-
كراكيب عادل
ههههههههههه
تحيا الوحدة الوطنية
المهم دمك اتحرق
وهو المطلوب

نياههههههههههها
______________________________
IRC President
تفسير تحكمه نظرية المؤامرة

جايز برضو
_________________________
ساعه الغروب

ههههههههه
جيتار
الف مبروك
نورتيني
_____________________________
fares

هازورها ان شاء الله
______________________________
NeRmeeN
جه الوقت اللي هنقارن فيه بين نور
وبين تامر
يا نهار

نورتيني
_____________________________
bastokka طهقانة
والله صحيح

اوروفوار عليكي ياختشي
_____________________________
الشنكوتي الكبير
ههههههههه
المدونين كلهم تعبوا من البوست ده

الله يسلمك يا مان

نورتني
__________________________
سهر الليالى
ههههههههههههههه
ترتر صحيح
شباب تامر حسني

ههههههه
نورتي
_______________________________
واحـــد مـــــن الـنـــاس
صاحبك وحبيبك

طب اوعي تعمل زيه يا برنس
هههههههههه

نورت
_____________________________
الوردة السوداء
انا مقلتش انهم موصلوش لنفس المكانة
انا قصدي ان علي الرغم انهم احسن منه
الا ان محدش عملهم الهبل ده

نورتي
___________________________
omas
فراغ قاتل
نورت
___________________________
عبوووووووود
ههههههههههههههه
حرام يابني انت لسه صغير
صحيح
جيل
.............
نورت
____________________________
barbie girl
!!!!!!!!!!!!!!!!1
برضو
___________________________
Té la mà Maria
ok
________________________
bluestone
لا واضح ان ولاد خالتك طلعوا عاقلين

جدا
واللي جاي اسود
نورتيني
___________________________
وينكى
هههههههههههه
وانتي كمان تعبتي

الظاهر المدونين ضغطهم علي بسبب البوست ده
ولا شيرين
دي ارخم منه
نورتي
____________________________
إنـســانـة
يبقي عندهم خلل معين
عادي يعني
تافهين برضو
والنبي ابقي اضربي صاحبتك دي
نورتي
___________________________
DR_NIGHTWING
مفيش مشكلة
لكن مش بالمنظر ده
نورت
____________________________
TAMTAM
هههههههههههه
ولا اسمه تامر حسني
يعني مكروه مكروه
نورتيني
______________________________
سجدة
فعلا الاهالي ليها دور كبير
جدا في الوقع ده
بس برضو الدور الاكبر علي الابناء نفسهم
نورتيني
______________________________
Dalia
اه الضغط
الطيور علي اشكالها تقع
نورتيني
_____________________________
The Alien
انا ناوي ان شاء الله
ربنا يسهل
___________________________
sarah la tulipe rose
لا مانا قريهتا من حوالي شهر

علي ماخدت الحصانة
كتبت البوست

نورتيني

 
At Jun 20, 2007, 2:08:00 PM, Blogger Unknown said...

مش نظرية مؤامرة ولا حاجة، أنا عندي شهادات كثير دالة بشكل أو بآخر لعدم إهتمام القيادات السياسية والعسكرية بالشعب أساسا وإن إهتماماتهتم تشيه إهتمام تحقيق المصالح الشخصية للفاشيين إللي قرأ ليهم رجال الثورة قبل القيام بها. خاصة التيار النازي.

 
At Jun 20, 2007, 4:24:00 PM, Blogger فوكيره said...

اييييييييييييييييييييييه ده

لا حول ولا قوه الا بالله

انا ولله عماله اقرأ واضحك وفجأه حسيت انى عايزه اعيط

لا حول ولا قوه الا بالله

لو حنفضل كده يبقا حلال فينا الى بيجرالنا من الغرب مهو بأدينا

انا مش بقول ان تامر ده واحد كده كده يعنى
وبعيدا عن وجهه نظري فيه النسبيه بعض ما

انما هو مطرب عادى مينفعش نديله قدسيه كده
لا هو ولا حتى ام كلثوم
محدش يستحق التقديس ده
لان كلنا زي بعض بشر

لا ومسميين نفسهم التيموريه
نسبه الى تامر يعنى

مش عارفه ليه افتكرت الاشوريين
والفاطميين

اشهد ان لا اله الا الله
وان محمد رسول الله

 
At Jun 20, 2007, 4:27:00 PM, Blogger فوكيره said...

اه صحيح

نسيت ااقول

انى حقوم البس وانزل

اقيس الضغط علشان حاسه انه مش مظبط بعد الى قريته

استر يالى بتستر

 
At Jun 21, 2007, 1:07:00 PM, Blogger نفسنا said...

ندعوكم لمشاهدة العدد الثانى من مجلة نفسنا

 
At Jun 21, 2007, 7:11:00 PM, Blogger !!! الراس الكبيرة منة said...

اهو هو تامر ده اللى خارب البلد وقاعد على تلها
امبارح واحدة عايزة تنتحر عشانه
والنهاردة واحدة دخلت العباسية عشان خاطر عيونه
,,
واشباه تامر حسنى آل اشباه آل
انا صحيح بحب اسمع تامر بس مش مهووسة


طب تصدق بالله واحدة اعرفها رفضت تتجوز عشان خاطر عيون سى تامر افندى

ربنا يشفى



والسلام ختام....

 
At Jun 22, 2007, 2:40:00 AM, Blogger أخف دم said...

الواد ده أنا عارفه يا عمرو
الواد ده اسمه فودافون عشان بييجى فى الإعلان يقول أنا فودافون .. ومن حق الكبير يدلع ومن حق فودافون تتدلع كمان ..
وبعدين ما تقلقش هييجى اليوم اللى هنقول فيه فين أيام الطرب الجميل بتاع ملك الجيل ..
سيبها لله وغطى نفسك وصت معايا ع اللى بيحصل فى البلد

 
At Jun 22, 2007, 4:57:00 AM, Blogger safa7_karmooz said...

هى المشكلة انى كل ما اادخل اتفقع بجد ...شوفلك حل....ههههههههههههههه

طب نقول البروبلم...ان مافيش قدوة عدله يحبوها ...فطلع واحد...واتصور على انه ضحية وقت التزوير...وحبووه اكتر....

مش عارف ايه التفسير الصح....بس بعدت ما انطردت من 6 شهور من منتدى محبينه لما قلت رايى بصراحة ...

بقت عادى معايا...

:S

 
At Jun 22, 2007, 4:04:00 PM, Anonymous Anonymous said...

السلام عليكم

انا بصراحة
مقدرتش اكمل قراية البوست
"الكلام اللي ناقله من المنتدى"
ايه العيال الفقيعة دول

عااااااالم فاضية
اوى

ولا كلمة
"يابنت الإيه"
ده لو حبيب قالها لحبيبته
يبقى اكرملها تسيبه

وللأسف هو ده
قدوة المعظم

عاوز تطلع ايه يا شطور لما تكبر
عاوز اطلع مغنى او لاعب كورة

زماااان
على ايامنا

كانوا لما يسألوا الولد
عاوز تطلع ايه
يقولهم طيار
ظابط
عشان ادافع عن بلدى

يالا كفاية كده
عشان متغاظة بجد

وتحياتى لك
لانك فتحت الموضوع

 
At Jun 22, 2007, 6:29:00 PM, Blogger أحمد سلامــة said...

انا بسمعه ساعات ومش بقرف من صوته ولا حاجة بس الموضوع ميبقاش للدرجادي يعني
عموما الحمد لله انا ربنا مكمل الواحد بعقله برضو وموصل للمراحل دي من الابتزال
تحياتي وربنا يسامحك
:)

 
At Jun 22, 2007, 7:03:00 PM, Blogger LAMIA MAHMOUD said...

يعني عايز اية من نانسي ودندونة وبموت فيك يا تامر ورقصني يا جدع

معلش يا ابني ما تبصش للناس دي في ناس برده زيك

انت مش عجزت بدري ولا حاجة دول هما اللي مبيكبروش

 
At Jun 22, 2007, 7:06:00 PM, Blogger LAMIA MAHMOUD said...

نسيت اقولك يا عمر
في ناس تقول الهزل يطلع جد وناس تقول الجد يطلع عبث

 
At Jun 25, 2007, 1:14:00 AM, Blogger Unknown said...

أنا مقدرتش أقرأ كلامهم بعد كلام الأخت نانسي

الضغط عندي علي وانا لسه صغيره ياعمرو
ربنا سامحك

ابقي اديني اسم الدكتور اللي كنت بتروحله بعد ماتتفرج علي جلسات مجلس الشعب

والله بجد انا مش عارفه اقول ايه

بس بجد ربنا يهديهم ويشفيهم

وفي الأخر دي ازواق , وكل واحد حر في رأيه

 
At Jun 25, 2007, 7:02:00 PM, Blogger mariam said...

ما شاء الله تامر ده خيرة شباب الأمه
انا مش مستغربه لأنى تقريبا بشوف ده على الطبيعه
تحياتى

 
At Jun 26, 2007, 8:40:00 AM, Anonymous Anonymous said...

الله يجازيك يا شيخ روح كده ربنا يوعدك بتامر بوسنى ف وشك قول ما تقوم من النوم قادر يا كرييييييييم

الكلام المهم مش حكدب عليك مقدرتش أقرا كل الرسايل من موقع تامر-مقدرتش و خلاص- فى فرق بين ان الواحد يكون معجب بحد و انه يكون متخلف..تامر ده ماشيه معاه بس عشان ربنا عايزها تمشى معاه مش أكتر..هوه رزقه كده حنعمل ايه؟؟

الملخص:رزق الهبل عالمجانين و كل فيلم واحنا طيبين اشاء الله على راى هنيدى

 
At Jun 26, 2007, 1:16:00 PM, Blogger Amr Ahmed said...

IRC President
هما فعلا مش مهتمين بالشعب

نورتني
_____________________________
فوكيره
هما فعلا وصلوا لمرحلة مش لطيفة

وبعدين التيمورية دي بتفكرني برمضان

ابقي قيسي الضغط وقوليلي

نورتيني
___________________________
نفسنا
شكرا علي الدعوة
___________________________
!!! الراس الكبيرة منة
ياريت يسيبوها تنتحر
اهي تريح
رفضت تتجوز
احسن
يارب ماتتجوز خالص
نورتيني
________________________________
أخف دم
ايووووووووووووووه

هو ده
يا راجل ملك الجيل ايه بس
بلا عك
نورت يا زعيم
_____________________________
safa7_karmooz
حبيبي
انت انطردت انت كمان

انا انطردت بعد اول خمس دقايق
هههههههههههه
عملت اككونت تاني
نورت يا ابو السفافيح
__________________________
mesh2dra
هههههههههههه
واضح ان محدش كمل البوست غيري

هو دلوقتي كله عاوز يغني او يلعب كورة
شهرة وفلوس

مفيش احسن من كده
نورتيني
___________________________
أحمد سلامة
مفيش مشكلة انك تسمعه
ماهو زيه زي كتير ماليين البلد
بس مش اللي بيحصل ده

نورت يا باشا
_____________________________
LAMIA MAHMOUD
ههههههههههههههههه
علي رايك يا لميا
طيب الحمد لله طمنتيني

نورتي يا لمياء
__________________________
esraa
ههههههههههههههههههه
والله فكرة الدكتور بتاع مجلس الشعب

تقريبا البوست علي ضغط كل اللي دلخل هنا

نورتي
______________________
mariam
تامر ده من خياااااااار الشباب

بتشوفيه علي الطبيعة ازاي بقي

وبعدين حمد الله علي السلامة الاول

نورتي
_________________________
Queen eraser
لااااااااااااااااااااا
ليه كده بس
حرام عليكي
دي ماشية معاه حلاوة
هههههههههههه
نورتيني

 
At Jun 28, 2007, 11:38:00 PM, Anonymous Anonymous said...

عزيزي المدون: ها نحن نفتتح بين أيديكم مجلة إسمها المُدوّن

سعيا منا في المساهمة في إقلاع ثقافي يهدف إلى تحقيق تنمية شاملة، وعلى جميع الأصعدة

المُدوّن
رؤية ثقافية تنقلك إلى آفاق لذة القراءة والمتعة والفائدة

فندعوك لتصفحها.. ونرحب بك صديقا وفيا ومراسلا مثابرا

فأهلا ومرحبا بك

--
مجلة المُدوّن
http://al-modawinmag.blogspot.com

 
At Jun 29, 2007, 3:06:00 PM, Blogger Mony The Angel said...

looooooooooollllzz
yabny 7'od mn da kteer
balash ted7'ol hnak enta bas 3shan al dr kan menabeh 3aleek abl kda balash al7agat de :D

 
At Jun 30, 2007, 2:00:00 AM, Blogger كلمه said...

laaaaaaaaaaaa2
ana hatshal wALLAHi
leh da kolo ..3la eih asln???
tab ana mesh ba7ebo brdo ...y3ni an mot5alef msln??
wla gahel???
wla mounir w wagih 3ziz w fat7y salama w souad massi dol mesh fananeen msln??
wla heya eih el7ekaya

bs brdo 2arga3 2a2ol ..de kolha 2AZWAAAAAAAA2
hamdullah :))

 
At Jun 30, 2007, 10:33:00 AM, Blogger أحمد المصري said...

مادام ملك الجيل مزور وبيغني برومانسية أوي (وقفتي تتنططي)-على أساس إن ده تعبير رومانسي مثلا-يبقى الجيل كله -أو معظمه-حرامية ومزوين و هايفييييييييين انا بكره الواد جدااااااااااااااااااااااا إلى حد لا يطاق مش عشان حاجة إلا عشان اللي انت قلت عليه ده وهوا مايستهلش حاجة أصلا00انا معندتش عايز مالدنيا حاجة غير إن ربنا يصبرني عالهايفين امثاله وأمثال معجبيه00أما الأسباب فهي كل اللي انت قلتها في الأول على شكل أسئلة هيا دي الأسباب بالضبط000مش حتلاقي أسباب تانية0
مع تحياتي00والسلام عليكم0

 
At Jun 30, 2007, 9:11:00 PM, Blogger mohra2il said...

rbna yr7mnaaaaaaaaaaaaaaa

eih ell ashkalll elly ba2a liha lazma fy ell balad de

ba2a hia de ell ashkall elly ta5od 7azha mn ell balad de

ya ba5tek ya masr

 
At Jun 30, 2007, 11:35:00 PM, Blogger soosa el-mafroosa said...

في ظل عدم وجود هدف و لا قدوة ولا أمل في مستقبل ..أي مستقبل

يصبح أنصاف و أرباع الرجال في مقدمة الصفوف

----------
إيه الغيبة دي

لسه الإمتحانات؟

ربنا يوفقك

 
At Jul 1, 2007, 12:38:00 AM, Anonymous Anonymous said...

ليك الجنة يا إبني أنا جالي ضغط و سكر
في ناس كده فس الدنيا أنا عارف إن في ناس بتحب تامر بس مش كده يعني

أنا عن نفسي مابقبلوش

 
At Jul 1, 2007, 3:57:00 AM, Blogger mohra2il said...

hia ell bashar de bt2bllo ell wad da ezay

wad mesahwk keda mesh fal7lly 3'er eno ymsk ell getar we y3od ysabll ll banat


la 7awlll lla ya rab

 
At Jul 1, 2007, 4:53:00 PM, Blogger buffy said...

i like tamer bass 3ady ya3ny

 
At Jul 1, 2007, 8:31:00 PM, Blogger Rania Lelah said...

بجد انا كمان بتعجبنى اغانى تامر
بس مش زى الهبل الى بيعملوة الشباب دة
لاسف شعبية تامر زادت قوى بعد ما ربنا فك سجنه
و بينى و بينك بردة انا مكملتش الردود اصل الدكتور منعنى من حرقة الدم
و البنويت الهايفة دى حرقت دمى
اتفضل هاتلى علاج
معقوله اول مرة ادخل مدونتك
اخرج عيانه
:((

 
At Jul 2, 2007, 5:02:00 PM, Anonymous Anonymous said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
هذه اول زيارة لي هنا الي مدونتك
لكن احيانا ندخل الي اماكن لانعلمها لكن نجد فيها حقا شيء مختلف
وهذا ما وجدته هنا
اخ عمرو انت اثرت موضوع هام فعلا
انا نظرت سريعا علي التعليقات وجدت الكثيرون لم يتكمنوا من اكمال قراءة الموضوع
لكن انا قرأته حتي النهاية
لا حول ولا قوة الا بالله
ماهذا الذي يحدث لشباب وبنات الجيل

وهل انتهي الجميع ولم يبق الا تامر ليكون القدوة
؟؟
انا لا اعيب في شخصه لاني صراحة استمع لاغانيه
لكن...اعتقد ان ماكتبته الفتيات في المنتدي زائد عن الحد
بل هو اسفاف
لم ينته الجميع لنجعل القدوة هكذا

سامحكم الله يا اهل الاعلام
وانا متفقة مع من قال بان الاهل عليهم ذن ان تركوا عقول
الابناء خاوية
ليس الفن عيبا لكن العيب الا يملأ العقل سواه
اين الدين والثقافة والرياضة
لن ننسي الترفيه لكن لنغذي العقل اولا

اعتذر للإطالة
واحييك علي الموضوع وعلي فكرك الهادف
وارجو منك زيارتنا في مدونتنا الجديدة المتواضعة مدونة تغريد الياسمين

lambada-lovelyheart.blogspot.com
تغريد الياسمين

 
At Jul 2, 2007, 5:07:00 PM, Anonymous Anonymous said...

تحياتي ياعمرو علي موضوعك الحلو ده وعلي تفكيرك والمفروض ان الشباب فعلا يفكر قبل ما يعمل حاجة وربنا يهدينا جميعا

موضوعك عجبني بس بصراحة الموضوع اللي قبله شدني اني اعلق عليه
اللي من كتاب علم النفس النمو
علي فكرة الكلام حلو جدا وانا فهمته علي طول
اللهم الاساليب الاخيرة التشريطية دي لاني مادرستهاش
اما ماسبق ففهمته لاني درسته
لاني اعشق علم النفس
وكمان درست علم النفس النمو
هو انت كلية ايه بقي؟؟

 
At Jul 3, 2007, 6:22:00 PM, Blogger قومى الى الابد said...

يا عمنا بغض النظر عن اللى بيتقال فى سؤال مهم زى ما الناس عملت هوجه وموجه لما اتسجن تامر ولازم يتعاقب علشان دا قدوة ومش قدوة وانه كدا بيحر على خيانة الوطن مش كان المفروض الناس تسال على حاجة تانية مهمة جدا فيه ناس تانيه لازم نعرف هيه ادت الجيش ولا لا خدمة زى وزيه وزيك ولا لا وكانوا فى اى سلاح وكانوا بياخدوا كام واظن انت وانا وهو عارفين مين الناس دول

 
At Jul 3, 2007, 8:04:00 PM, Blogger خليك فى البيت said...

ندعوكم لزيارة مدونة خليك فى البيت والمشاركة فى الحملة

 
At Jul 4, 2007, 9:17:00 PM, Blogger علا من غزة said...

This comment has been removed by the author.

 
At Jul 4, 2007, 9:19:00 PM, Blogger علا من غزة said...



dear 3amr

I know you are addicted to blogging,

the question is HOW MUCH!!

I've tagged you to find out !

It's just a test not a tag don't worry !!

تحياتي

 
At Jul 5, 2007, 12:54:00 AM, Blogger david santos said...

Hello, amr ahmed, my friend! This day 8 I go for Africa. I go I stop next to abandoned children. When I to arrive, in October, go to visit you. I take you in my heart.
Until always

David Santos

 
At Jul 5, 2007, 10:37:00 AM, Blogger The Eagles said...

لو فى اغنية هو غناها حلوة اشجها بس لو فى زبالة انا هرفضه ومش هشعجه التشجيع الاعمى دة
يعنى مثلا انا شايف ان اغنية حاسس بخوف فى الشريط الجديد هى احلى اغنية وتقريبا ما فيش غيرها لكن مش عارف ايه الهدف من اغنية البت اللى كان مظبطها على الاخر واخد كل حاجة منها ورماها رمية الكلاب دى مش عارف ايه الهدف
ههههههههههههههههههههههههههه
وفى الشريط الزبالة اللى فات كان فى اغنية بعيش بس
مش عارف ليه الشباب عاجبها الاغانى الزبالة اللى بيغنيها انا مش قادر افهم الاناس دى ما فهمش دماغ يفكروا ولا تقليد اعمى وخلاص
ورغم كل دة الا ان كل واحد حر فى انه يختار او يعجبه اى حاجة هو حر بس احنا نتمنى انه يفكروا بس شوية ومش يقلدوا وخلاص


والسلام.........

 
At Jul 5, 2007, 9:15:00 PM, Blogger reri said...

إفلاااااااااااااس فكري
وفضي بعيد عنك
تفاههههههه
بس أنا مش مع الكلام إن ده جيل تافهه والكلام الكبير اللي كل جيل بيقوله علي اللي بعده
أهلنا برده إعتبرونا تافهيين لأننا بنسمع عمرو دياب أو غيره
بلاش التحقير
فاهمني


سلاماااااااااااااااااات

 
At Jul 6, 2007, 12:52:00 AM, Blogger وشوشني said...

هو مايستحقش بجد انا اصلا مش بحبه هو خالص وان كان صوته حلو واغانيه حلوة بس مش الاحسن او حاجه مجرد مغني عادي بالنسبه ليا بس مااعتقدش انه اصلا يستاهل اللي اتعمل وهو في السجن على رايك ده ماتعملش مع ايمن نور ولا حد من الناس اللي ليها قيمه في البلد مش مجرد واحد قاعد يغني عن الحب والمشكله انه بيغني بطريقه مش كويسه

بس في كتيييييير احسن منه
يلا الف سلامه بعد الحفله الحقيقه خلصت بدرررررري اوووي
ولا حصل تهزيق لينا يلا باي

 
At Jul 6, 2007, 4:42:00 AM, Blogger عازف الناى said...

زى ما فيه مجانين تامر فيه مجانين عمرو دياب ونانسى والسقا ومارادونا واليسا الخ الخ
كبر دماغك انت وانساهم
اما ملك الجيل فضع تحت حرف الجيم 3 نقط وريح دماغك يبقى ملك مثبت الشعر

 
At Jul 6, 2007, 5:08:00 PM, Blogger mariam said...

ايه يا عمرو
فينك كل ده

 
At Jul 7, 2007, 4:01:00 AM, Blogger Amr Ahmed said...

مجلة المُدوّن

شكرا للدعوة
_________________________
Mony The Angel

اه والله يا منة عندك حق

نورتي
____________________
كلمه

لا باشا

العيب مش فينا

العيب فيهم هما

نورت
_______________________
أحمد المصري
نفسي اعرف مين انعم عليه باللقب الحلو ده

منهم لله
نورت

_______________________
mohra2il

يا بختها مصر علي ايه بس

ربنا يستر علي مصر
____________________
soosa el-mafroosa
عندك حق يا سوسة والله
اشباه الرجال

انا خلصت امتحانات
بس حبة كده

نورتيني
_______________________
مصرى
مبتحبش تشامر
ليييييييييييه

ده ملك الكبدة
قصدي ملك الجيل
______________________
mohra2il
ماهو ده اللي ماشي في البلد

التسبيل
_____________________
buffy
دي حرية شخصية

بس كل شئ بالاصول
_______________________
Rania
مفيش مشكلة انك تحبيه

بس برضو بالعقل
مش الهبل اللي حاصل ده

هي مسالة اذواق
_________________________
yasmena
سعيد برايك جدا يا ياسمين

وان شاء الله ازور مدونتك
نورتيني
________________________
dondon

علم نفس تاني
عاااااااااااااااا

حد يا شيخة يقرا الموضوع ده
انا مش عارف الناس هلقت عليه ازاي اصلا
ههههههههههه

انا تربية انجليزي

نورتيني
___________________________
قومى الى الابد
ياعم نص اللد هربانة من الجيش

بس ديه عاملي ملك الجيل

يبقي يستحمل بقي

نورت
________________________
خليك فى البيت
والله ربنا يسهل
________________________
عـلا - من غـزة
حاضر ياعلا

والله هاحاول اجاوب

_________________________
david santos
مسساء الفل يا عم ديفيد
انا بصراحة مكسل اكتب انجليش

استحمل بقي

ههههههههههههه
___________________________
The Eagles
ههههههه

شكلة بتحبه زيي يا يا ايهاب

ه
نورت يا بوب
____________________________-
reri
ده افلاس فكري وشكري وفوزي

وكله
انك تسمعي مرو حاجة
وانك تعمليه محصلش حاجة تانية
____________________________
وشوشني

بعض اغانيه ممكن تعدي

ههههههه

لكن الباقي محتاج وقفات

الله يسلمك
شكلك اتهزاتي جامد
نياههههههههههههههههها

وانا لااااااااااااا
_____________________________
عازف الناى
بس مش كده برضو

انا مشفتش بالطريقة دي
نورت
__________________________-

mariam
مريومة ازبك
موجود والله

 
At Jul 7, 2007, 7:02:00 AM, Blogger rokaaa said...

منير اللى انت بتتكلم عنه ده خامورجى وبتاع نسوان
قشطه يا معلم

 
At Jul 11, 2007, 8:44:00 AM, Blogger و القادم....أجمل said...

ربنا يرحمنا
بجد حاجه تغيظ
هوا الواحد مكن يسمع اغانيهم اه
لكن اكتب الكلام الفارغ دا
لا لا لا لاااااااااااااااا

 
At Jul 18, 2007, 3:11:00 PM, Blogger maioya said...

هههههههههههههه
يعني هوا قالها بحبك في الشارع
وغني وبيشاور عليها
طب والله عال
ده ايه الهنا اللي هيا فيه ده
والله كلام مسخره اوي
ياعيني انا قلبي اتقطع وانا بقراه:S
فعلا الشباب الايام دي
بقي مفتقد القدوه
غير انه بقوا فاضيين
فقدوا الامل في التفكير في اي حاجه
اتجهوا للتفكير في تامر حسني وفك زنقته
وتقليده
ربنا يهدي

 
At Aug 9, 2007, 1:53:00 AM, Anonymous Anonymous said...

انت استحملت تقرا الكلام ده كله؟انا قريت 3 بوستات ودخلت على الكومنتس!لو اتكلمنا لمدة27484940سنة هيفضل في جيلنا التلت ارباع الهايف والربع المحترم والنسبة فى تناقص....كل واحد يخلى باله من نفسه!

 
At Aug 28, 2007, 6:53:00 PM, Blogger koukawy said...

انا بكرهووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو
واد خنفس كده و محزق و ملزق و شكله بناتي
بس الصراحه تتقال ليه كام اغنيه حلوه
بس انا مبحبش نوعية الشباب العجيب ده

 
At Oct 1, 2007, 2:44:00 PM, Anonymous Anonymous said...

علي النعمه العيال دول هبل ومش فاهمين اي حاجه .مش فاهمين ان ده بني ادم صاحب مشاعر مزيفه .بني ادم هرب من خدمه مصر وغني ليها لو كنا بنحبها .بني ادم مبيغنيش بيعبط وبيستهبل وبيسحب الشباب بكلامه وعيونه لكن المشاعر والاحاسيس هو ميعرفهاش .ده مبيحب مصر يبقي هيبقي مين

 
At May 20, 2013, 2:20:00 AM, Anonymous Anonymous said...

لله درك يا ابن بطوطة

 

Post a Comment

<< Home